Als u deze nieuwsbrief in onleesbare code krijgt kunt u deze hier online bekijken

Nieuwsbrief nr 119
Vrijdag 29 Juni 2018
I. Vacatures
  1. DAG (Geel) : architect of stagiair-architect
  2. Stad Gent : projectleiders onderhoud gebouwen.
  3. Frederic Vandoninck Wouter Willems architecten (Antwerpen) : zoekt medewerkers.
  4. Jonckheere ir-architecten (Brugge) : (ir-)architect.
II. Grote nood aan zelfstandig medewerkers

Meer dan ooit zoeken architecten- en studiebureaus, projectontwikkelaars, … medewerkers met een zelfstandig statuut.
Lees verder

III. Rechtzetting top 150 van de Belgische architectenbureaus

De in onze nieuwsbrief van 25 mei ll. gepubliceerde top 150 van 2016 onderging ondertussen nog een aanpassing.
Een gecorrigeerd overzicht van deze top 150 kan je hier bekijken.

Je kan ook een tabel in Excel bekomen met de volledige coördinaten (incl. volledig postadres, telefoon- en faxnummers, e-mailadressen, voertaal, aantal personeelsleden, omzetcijfers, ….) van elk bureau.
Dit kan door overschrijving van 163,35 euro (incl. 21 % btw) op
rek.nr. BE57.4614.1491.9135 BIC : KRED.BE.BB
van adressenbureau Adorka bvba, 8800 Roeselare met vermelding “AR-Belgium Top 150 + uw e-mailadres”.

Meer info over de samenstelling van deze tabellen vind je in onze vorige nieuwsbrief :
http://www.multimail.be/sub/Arch-index/Nieuwsbriefnr118.htm#III1
of
051/25.21.00 – archindex@adorka.be

De top 150 van de bouwkundige studiebureaus en van de bouwprojectontwikkelaars zal pas begin augustus afgewerkt zijn.

IV. Aanbestedingen & opdrachten voor (ir)architecten en studiebureaus
  1. Studie en ontwerp uitbreiding animalarium : Mol, 11 juli 2018.
  2. Ontwerp verbouwing sporthal Vauban : Menen, 12 juli 2018.
  3. Renovatie en uitbreiding competentiecentrum VDAB : Temse, 12 juli 2018.
  4. Raamovereenkomst met architect voor kleine bouwwerken : Mol, 13 juli 2018.
  5. Herbouw en renovatie 40 sociale huurwoningen : Middelkerke, 17 juli 2018.
  6. Ontwerpteam voor 96 woonentiteiten : Mechelen, 23 juli 2018.
  7. 26 sociale zorgappartementen : Zele, 10 augustus 2018.
  8. Woonproject met 80-tal appartementen : Kessel-Lo, 10 augustus 2018.
  9. Twee kinderdagverblijven : Brugge, 14 augustus 2018.
  10. Vervangingsbouw van 38 ééngezinswoningen : Diest, 14 augustus 2018.
  11. Inrichting kantoor en onthaalinrichting diverse kantoren : Roeselare e.a., 14 augustus 2018.
  12. Verbouwing gemeentehuis : Schilde, 16 augustus 2018.
  13. Renovatie Museum van het Verzet : Anderlecht, 17 augustus 2018.
  14. Restauratie en herinrichting hotel Terminus : Oostende, 20 augustus 2018.
  15. Nieuw schoolgebouw : Sint-Niklaas, 20 augustus 2018.
  16. Bouwen en renoveren kunstacademie : Zwevegem, 21 augustus 2018.
  17. Bouwen van een lagere school : Kessel-Lo, 22 augustus 2018.
  18. Stedenbouwkundig vooronderzoek en architectuur publieke ruimte : Tremelo, 22 augustus 2018.
  19. Verbouwing Zwartzusterklooster : Lier, 30 augustus 2018.
  20. Ontwerp multidisciplinaire turnhal : Kalmthout, 5 september 2018.
V.) Aanbesteding voor projectontwikkelaars
VI. Aanbestedingen voor energiedeskundigen
  1. Opstellen EPB/EPC-certificaten "openbare/publieke gebouwen" : Vlaamse overheid, 12 juli 2018.
  2. Energieprestatieidiensten in schoolgebouwen : GO! NEXT, 17 augustus 2018.

I.) Vacatures


1) DAG zoekt architect of stagiair-architect

Wij zijn een ontwerpbureau voor hedendaagse architectuur, restauratie en interieur met een brede waaier aan opdrachten. Vanuit ons kantoor te Geel zijn wij actief in Antwerpen, Vlaams-Brabant en Limburg. We werken voor promotoren, bouwmaatschappijen en lokale besturen.

DAG is een compact team waar de kruisbestuiving tussen de teamleden de kwaliteit van het werk voedt. Wij zoeken een architect of stagiair-architect.

Stuur je kandidatuur naar: info@dearchitectengroep.be
www.dearchitectengroep.be


terug naar index


2) Stad Gent : projectleiders onderhoud gebouwen

Stad Gent stelt meer dan 4000 mensen tewerk om haar beleid te vertalen naar een optimale dienstverlening. Maak ook jij binnenkort deel uit van dit team?

Momenteel zijn wij op zoek naar:

projectleiders onderhoud gebouwen (m/v/x)

contractueel – Dienst Onderhoud Gebouwen – niveau A

jouw functie: je werkt mee aan het verbeteren van de conditie, kwaliteit en duurzaamheid van het gebouwenpatrimonium van de Stad en het laten voldoen ervan aan hedendaagse en toekomstig normen. Je stelt optimalisaties voor van de gebouwen en technische installaties, in functie van o.m. betrouwbaarheid, onderhoudskost en energiebesparing. Je beheert dossiers voor de uitvoering van onderhoudswerken, gaande van het uitwerken van een technische en financiële oplossing, het afstemmen met de betrokkenen, doen van subsidieaanvragen, schrijven van bestekken tot het coördineren van de werken en de eindevaluatie van het project. Er zijn vacatures voor projectleiders binnen verschillende thematieken en diverse types contracten.

voorwaarden:

  • master of science in de architectuur of gelijkwaardig OF
  • master in de industriële wetenschappen of in de ingenieurswetenschappen (industrieel / burgerlijk ingenieur) of gelijkwaardig en met één van de volgende afstudeerrichtingen: architectuur, bouwkunde, elektromechanica, elektrotechniek, energie, elektronica-ICT, elektriciteit

ons aanbod:

  • een job in Gent
  • afwisselende functie-inhoud, diverse contacten en autonomie
  • bruto startloon van 3.046,98 euro per maand
  • eventueel meerekenen van relevante anciënniteit
  • een contractuele tewerkstelling van onbepaalde duur of bepaalde duur
  • extralegale voordelen zoals maaltijdcheques en hospitalisatieverzekering
  • aantrekkelijke vakantieregeling en heel wat opleidingsmogelijkheden
  • gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer of fietsvergoeding

interesse?

  • bekijk alle informatie over deze vacature (de functie, voorwaarden en selectieprocedure) op deze webpagina http://bit.ly/projdog-30juli18-an
  • solliciteer online
  • ten laatste op 30 juli 2018.

Dienst Selectie en Mobiele Ploeg - tel. 09/266.75.60 - vacatures@stad.gent
www.stad.gent/solliciteren

Gent gaat voluit voor gelijke kansen! Wij selecteren kandidaten op basis van hun kwaliteiten ongeacht leeftijd, geslacht, etnische afkomst, geloof, handicap, nationaliteit, enz.


terug naar index


3) Frederic Vandoninck Wouter Willems architecten

ZOEKT MEDEWERKERS

  1. SENIOR ARCHITECT
    • minimum 8 jaar relevante ervaring in alle fases van het ontwerp
    • ervaring met het aansturen van het ontwerpteam en externe adviseurs
  2. MEDIOR ARCHITECT
    • minimum 2 jaar relevante ervaring in alle fases van het ontwerp
  3. JUNIOR ARCHITECT
    • geen professionele ervaring vereist
    • kennis van Vectorworks, Adobe Creative Suite en MSOffice vereist

GEÏINTERESSEERDEN KUNNEN MOTIVATIE, CV EN PORTFOLIO PER EMAIL OPSTUREN
info@fvww.be


terug naar index


4) Jonckheere ir-architecten (Brugge)

is op zoek naar een architect / ir. architect (m/v) met minstens 2 jaar ervaring voor de opvolging van diverse projecten.

Wij bieden een afwisselende job gekoppeld aan een aangename werksfeer met verantwoordelijkheid in een professionele werkomgeving.
Je hebt interesse in woningbouw en beschikt over een goede technische basiskennis met oog voor kwaliteit.
Discretie bij sollicitatie verzekerd.
Bediendencontract mogelijk.
Meer info op : www.jonckheere-ir-architecten.be
Mail uw CV naar : tomj@jonckheere-sb.be


terug naar index

II.) Grote nood aan zelfstandig medewerkers


Meer dan ooit zoeken architecten- en studiebureaus, projectontwikkelaars, … medewerkers met een zelfstandig statuut.

Vooral voor

  • tekenwerk (CAD), planuitwerking, opmetingen
  • dossier- & werfopvolging
  • opmaak meetstaten en bestekken,
  • opmaak aanvraagdossiers omgevingsvergunning.

Indien u uw diensten wilt aanbieden in zelfstandig onderaanneming, deeltijds of voltijds, op korte of op langere termijn :
LAAT HET ONS WETEN !
Via telefoon : 051/25.21.00 of via e-mail : info@archindex.be

U kan op 3 manieren GRATIS opgenomen worden in ons bestand van "zelfstandige onderaannemende dienstleveranciers “ :

  1. zonder publicatie in de gedrukte Arch-Index van uw aanbod.
  2. met publicatie in Arch-Index onder een refertenummer.
  3. met publicatie in Arch-Index met uw eigen telefoon- en/of GSM-nummer.

Tevens kunt u bepaalde restricties aanbrengen in uw aanbod, zoals :

  • enkel werken vanuit eigen bureau (wordt wel weinig gevraagd) ;
  • binnen een bepaalde regio ;
  • verbieden dat uw coördinaten worden doorgegeven aan bepaalde bureaus.

Uiteraard verlangen wij een beknopt overzicht van uw kennis en kunde.

U dient ons ook te verwittigen zodra u geen bijkomend werk meer kunt aanvaarden. In dat geval schrijven wij u uit ons bestand, tot u ons eventueel meldt dat u terug opdrachten kunt aanvaarden.


terug naar index


IV.1) Studie en ontwerp uitbreiding animalarium

MOL

Mededingingsprocedure met onderhandeling.

Looptijd van de opdracht : 24 maanden.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen :
tot 11 november 2018.

Selectiecriteria

  • Technische draagkracht
  • Ervaring ontwerpteam.

De aanbestedende dienst behoudt zich het recht voor de opdracht te gunnen op basis van de initiële inschrijvingen zonder onderhandelingen te voeren.

Dossier : SCK•CEN-2018-032-JC
De selectieleidraad is enkel via aanbestedingen@SCKCEN.be te bekomen.

Nadere inlichtingen
SCK•CEN
Dhr. Jan CAEYERS
Boeretang 200, 2400 MOL
Tel. 014/33.29.70 - E-mail: aanbestedingen@sckcen.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst van deelnemingsaanvragen :
woensdag 11 juli 2018, 16:00 u.


terug naar index

VI.2) Ontwerp verbouwing sporthal Vauban

MENEN


De sporthal Vauban is gelegen langs de Waalvest kant Vaubanstraat te Menen en maakt deel uit het gebouw waarin ook het Cultuurcentrum De Steiger en de Stedelijke Openbare Bibliotheek zijn gevestigd en maakt als openbaar gebouw deel uit van het openbaar domein van de stad.
Dit gebouwsonderdeel werd destijds (bouwjaren medio 1970-1980) geconcipieerd als sporthal voor verenigingen, scholen en andere manifestaties met polyvalent karakter. De volleybalclub van Menen (Liga A) maakt ook gebruik van deze hal voor training en competitiewedstrijden. Het opzet van deze ontwerpopdracht vindt hoofdzakelijk in dit gegeven zijn redenen : evoluerende infrastructuurnormen voor het brengen van competitie op hoogwaardig niveau.

Aanvang van de opdracht : 3 september 2018.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 8 januari 2019.

Deelnemingsvoorwaarden

  • Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
  • Bankverklaring
  • Ingeschreven zijn bij de Orde van Architecten.

De inschrijver wordt verwacht een plaatsbezoek uit te voeren.
Afspraak hiervoor dient te worden gemaakt met dhr. Simon Govaere, wnd. deskundige patrimonium –tel. 056/52.93.68 – 0479/010.722.
De inschrijver dient het attest in bijlage B van het dossier correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Referenties 50
2. Prijs 50

Dossier 2018/726-sg-phv (haalbaarheidsstudie, bestek)

  • kan gratis gedownload worden van https://cloud.3p.eu/Downloads/1/730/ET/2018
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-02” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild.

Nadere inlichtingen
Technische Dienst Stad Menen
Dhr. Philippe VANDENDRIESSCHE
of dhr. Simon GOVAERE – tel. 056/52.93.68
Yvonne Serruysstraat 28, 8930 MENEN
Tel. 056/52.93.62 – Fax 056/52.93.09 – E : philippe.vandendriessche@menen.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en publieke opening inschrijvingen :
donderdag 12 juli 2018, 11:00 u.
Technische Dienst Stad Menen, Yvonne Serruysstraat 28 te Menen.

terug naar index

IV.3) Renovatie en uitbreiding competentiecentrum VDAB

TEMSE

Open offerteaanvraag.
Deze opdracht betreft een dienstenopdracht. Het bouwproject omvat de volledige studieopdracht (architectuur – bouwfysica – akoestiek - stabiliteit – technieken – EPB - groenaanleg) m.b.t de renovatie en uitbreiding van het gebouw Schoenstraat 26 te 9140 Temse; met inbegrip van het wekelijks werftoezicht en de volledige coördinatie ( zowel tijdens de studiefase als tijdens de uitvoering van het project tussen architectuur – stabiliteit – technieken – EPB – groenaanleg ). 
Het bouwproject zal uitgewerkt worden als één lot.

De totale kostprijs wordt geraamd op 6,5 miljoen euro herziening, btw en ereloon inclusief.

Looptijd van de opdracht : van 2 september tot 31 december 2018.

Deelnemingsvoorwaarden : zie administratief bestek in het dossier.

 

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Het ereloonpercentage 30
2. Masterplan realisatie bouwprogramma 25
3. Ontwerp- en planningsmethodiek 25
4. Visienota 15

Dossier : VDAB Facility-2018/10666

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-03” in het onderwerp van uw mail. De selectieleidraad en bijhorende files wordt dan per kerende gemaild.

Nadere inlichtingen
VDAB
Keizerslaan 11, 1000 Brussel
Administratief : dhr. Frank STERCKX : tel. 02/506.16.85 - E : fsterckx@vdab.be
Technisch : dhr. Philippe VAN DE WALLE : tel. 02/506.15.27 – E : philippe.vandewalle@vdab.be

Indienen offertes :
https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=VDAB+-+Afdeling+Facility-2018%2F10666-F02

Uiterst tijdstip voor ontvangst offertes :
donderdag 12 juli 2018, 10:00 u.


terug naar index

IV.4) Raamovereenkomst met architect voor kleine bouwwerken

MOL

Uitnodiging tot indienen offerte - Raamovereenkomst met architect voor kleine werken voor 4 jaar - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure.
Voorziene begindatum van de diensten: 1 augustus 2018.

De opdrachten geschieden volgens afroep van de aanbestedende overheid en hebben betrekking op de kleinere werken die de gemeente laat uitvoeren aan zijn gebouwen, dan wel aan de infrastructuur van het patrimonium.
In de periode tot 31 mei 2022 plant gemeente Mol diverse kleinere werken in verschillende van haar gebouwen.

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 10 november 2018.
Borgtocht : 5% van oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar hogere tiental.

Deelnemingsvoorwaarden

  • Een lijst van de voornaamste diensten (minimum 3) die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. Een getuigschrift van goede uitvoering voor elke referentie dient bij de offerte te worden gevoegd.
  • Bewijs dat de architect(en) die de opdracht werkelijk zal/zullen uitvoeren ingeschreven is/zijn bij de orde van architecten, moet worden bijgevoegd.
  • Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Prijs 60
2. Referenties 10
3. Levering- en planning van de opdracht 30

Dossier

Nadere inlichtingen
Gemeente Mol
Mevr. Natasha DEXTERS
Molenhoekstraat 2, 2400 Mol
Tel. 014/33.09.39 – Fax 14330846 - E : natasha.dexters@gemeentemol.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening van de offertes :
vrijdag 13 juli 2018, 11:00 u.


terug naar index

IV.5) Herbouw en renovatie 40 sociale huurwoningen

MIDDELKERKE

Architect voor ontwerp en leiding der werken: Ettelingenwijk - gedeeltelijke sloop en herbouw, gedeeltelijke renovatie van 40 sociale huurwoningen.

Looptijd van de opdracht : van 3 september 2018 tot 1 september 2020.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 13 januari 2019.

De inschrijver heeft de mogelijkheid om een plaatsbezoek uit te voeren.

Deelnemingsvoorwaarden

  • ingevuld Uniform Europees Aanbestedingsdocument.
  • Het bewijs van een beroepsverzekering met een geschikte dekking voor het project van de opdracht.
  • Kandidaten dienen in het bezit te zijn van het diploma architect of architect – ingenieur.
  • Kandidaten dienen ingeschreven te zijn bij de orde van architecten
  • Ingevuld en ondertekend offerteformulier (zie bijlage dossier)
  • Maximum 5 referenties van een halve pagina A4 formaat relevant voor het beoogde project
  • Tekstueel visievoorstel op de globale opdracht (max 1 pagina A4 formaat)
  • Toelichtingsnota verwijzend naar de gunningscriteria (max 2 pagina’s A4 formaat)
  • Schetsontwerp bestaande uit (max 3 pagina's A4 formaat)
    • Inplanting
    • Voorstel typologie / schakeling
    • Aansluiting gabariet (indien van toepassing, vb bij inbreidingsprojecten)
    • Parkeeroplossing
  • De recentste richtlijnen, principes en onderrichtingen van de VMSW dienen gevolgd te worden bij de opmaak van plannen, meetstaat, lastenboek en andere documenten.
  • De richtlijnen van WoonWel dienen gevolgd te worden (zie bijlagen dossier).
  • De vooropgestelde termijnen van de VMSW dienen aanvaard te worden.

Er worden GEEN maquettes of uitgewerkte ontwerpen gevraagd.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Architecturale en stedenbouwkundige kwaliteit van de visie 40
2. Functionaliteit en flexibiliteit 30
3. Globale aanpak van duurzaamheid 15
4. Financiële haalbaarheid 15

Gedetailleerde omschrijving van deze criteria staat in het dossier.

Dossier : ETT RENO

Nadere inlichtingen
cvba Woonwel
Mevr. Maaike VANSEVENANT
Stuiversstraat 401, 8400 Oostende
Tel. 059/33.90.54 – Fax 059/51.01.17 - E : maaike.vansevenant@woonwel.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en publieke opening inschrijvingen :
dinsdag 17 juli 2018, 10:00 u.
Stuiverstraat 401, 8400 Oostende.

terug naar index

IV.6) Ontwerpteam voor 96 woonentiteiten

MECHELEN

Algemene oproep tot kandidaatstelling, waarna minimum drie kandidaten weerhouden worden op basis van de selectiecriteria.

Looptijd van de opdracht : van 1 augustus 2018 tot 30 juni 2023.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: tot 19 januari 2019.

Omschrijving en situering
De projectsite is gelegen in het noorden van de Stad Mechelen, tussen de wijk Pennepoel en Oud-Oefenplein, en tussen de Liersesteenweg en Antwerpsesteenweg.
Vandaag is de site vooral herkenbaar door de ritmiek van 7 appartementsblokken gelegen aan de Neerheide, Overheide en de Schijfstraat te Mechelen.

De krijtlijnen van de opdracht worden weergegeven in de stedenbouwkundige studie met het eindrapport opgemaakt door studiebureau OMGEVING CVBA op 13 april 2018, en omvat 80 blz. (Deel van het dossier.)

De bestaande 104 appartementen, aan de Neerheide nrs. 2,4,6, 8 en 13, de Overheide nrs. 48,50, 52 en 54, alsmede de Schijfstraat 116 en 118, worden samen met de bovengrondse garages afgebroken, en vervangen door 98 nieuwbouw wooneenheden met ondergronds garages.

De vervangingsbouwen zullen opgetrokken worden in max 3 fasen, zodat doorschuiven van bewoners voor de afbraak van de 2’de fase, naar de 1’ste gerealiseerde gebouwen kan doorgevoerd worden. Zo zal ook voor de aanvang van de afbraak 3’de fase de doorschuifbeweging naar de beëindigde 2° fase van de vervangingsbouwen doorgevoerd worden. Elke fase van doorschuiven zelf zal min. 1 maand in beslag nemen.

De gebouwen met 98 woongelegenheden zullen typologieën bevatten type 1/2, 2/3 en max. 3/4, maar de wijk is totaal niet bestemd voor grote gezinnen.

De ruimtes dienen zo optimaal en rendabel mogelijk ingevuld te worden, rekening houdend met de nieuwe woonnorm van de VMSW, en de verordeningen van de Stad Mechelen. De woonentiteiten worden voorzien van een kwalitatieve privé buitenruimte zoals voorzien in de verordeningen.

Het ontwerp van de gebouwen dient zoveel mogelijk, overeenstemmend met het eindrapport van de stedenbouwkundige studie te worden uitgewerkt, zodat de vooropgestelde capaciteit van de entiteiten kan gehaald worden rekening houden met de variabele bouwhoogten ( 2 tot 5 ) van de verschillende gebouwen.

De parkeerplaatsen voor bewoners worden collectief ondergronds voorzien op 2 verschillende plaatsen - 69 in het totaal – en voor de bezoekers bovengronds 29 stuks ( Zie inrichtingsplan eindrapport in dossier). In het project worden privé en gegroepeerd fiets-parkeren voorzien, met mogelijk ruimte voor scootmobielen, elektrische fietsen en laadpalen.

Het ontwerp en de afwerking van de private binnengebieden ( binnen de rooilijnen ) zijn te voorzien in het project gebouwen. Het openbaar domein zelf met de infrastructuur, groenaanleg, parkeerplaatsen, openbare verlichting etc. … maakt geen deel uit van dit project, maar zal uitgevoerd worden door het Vlaams Gewest ( VMSW – Infrastructuur ) en afgestemd op de realisatie van de gebouwen.

Het ontwerp dient een hedendaags sociaal huisvestigingsproject op te leveren dat een meerwaarde moet bieden aan de omgeving en de toekomstige bewoners.

De onderrichtingen van de VMSW w.o. A2013 – Bouwtechnisch bestek woningbouw – C2008 etc. … zijn terug te vinden op de www.vmsw.be . De nieuwe werkprocedures van de VMSW via de portaalsite zijn na te leven. De opdracht omvat alle prestaties die behoren tot, of in verband staan met, de volledige uitvoering van deze opdracht.

Stedenbouwkundige krijtlijnen

1 Context

De bestaande woonwijk (104 appartementen) kenmerkt zich door een aantal vrijstaande appartementsgebouwen van hoofdzakelijk 5 bouwlagen onder een plat dak die dwars staan ingeplant ten aanzien van de bestaande wegenis. De bebouwing maakt deel uit van een ruimer bouwblok dat wordt omsloten door de Schijfstraat, de parallelle wegenis Overheide en Neerheide, de Pennepoelstraat en de Oude Liersebaan.

In het binnengebied situeren zich een aantal braakliggende percelen, percelen met garageboxen en een relatief recent gerealiseerd woonproject. Het ruimere binnengebied biedt de potentie tot verdere inbreiding.

In geval van sloop en nieuwbouw, is het bijgevolg opportuun om het nieuw ontwerp te kaderen in dit ruimere gebied (als deelfase binnen een ruimer geheel). Sowieso dient bekeken hoe kan worden ingespeeld op de aanwezige randen rond de site.

De bestaande bebouwing kan alleszins worden gesloopt. De inplanting van nieuwe bouwblokken of wooneenheden vraagt een grondige stedenbouwkundige studie. Het wordt ten zeerste aanbevolen dit te laten onderzoeken door een stedenbouwkundig ontwerper annex landschapsbureau.

2 Algemene stedenbouwkundige verordening

De stad Mechelen hanteert een nieuw algemeen bouwreglement (bouwverordening). De verordening werd goedgekeurd in april 2015 en is terug te vinden via de website van de stad Mechelen: http://www.mechelen.be/5958/content/19142/stedenbouwkundige-verordening.html

In de verordening zijn bepalingen opgenomen zoals parkeernormeringen en woonkwaliteitseisen. Er is ook een speciale rubriek over ontwikkelingen in binnengebieden.

De rubrieken met de (niet limitatief maar wel) voornaamste bepalingen die zullen meespelen bij vergunningsaanvragen voor het gebied zijn :

  • Hoofdstuk 1 – Harmonie en draagkracht - Bepalingen over het afstemmen van het project op de kenmerken van zijn omgeving
  • Hoofdstuk 3 – Uiterlijke kenmerken - Bepalingen over de inplanting, hoogte, profielen en het volume van gebouwen.

Bij nieuwbouwwoningen waar er zich op de perceelsgrens geen bebouwing bevindt of woningen die in groep worden opgericht gaat de voorkeur uit naar een bouwprofiel van 15 meter op de gelijkvloerse en eerste verdieping en 9 meter op de dakverdieping (diepte deels teruggetrokken dakverdieping of dakbasis). Voor dit profiel wordt gekozen om trap-vormen te vermijden die een negatieve invloed hebben op de belevingskwaliteit van de omgeving. Zo wordt een compacte vorm bekomen, wat positieve invloed heeft op het energetisch verbruiksniveau van de woning.

Voor halfopen en open bebouwing heeft volgend profiel de voorkeur:

  • Voor het gelijkvloerse, eerste en tweede verdieping geldt 15 meter bouwdiepte, met dien verstande dat gekeken dient te worden naar de aangrenzende bebouwing en de betreffende bouwdiepte(n).
  • De klassieke 17-13-9-meter dient vermeden te worden bij halfopen en open bebouwing.
  • De algemene tendens is de trapvorm in de mate van het mogelijk te weren uit de bebouwing, met inachtneming van de plaatselijke context en de hieronder beschreven regels.
  • Omwille van enerzijds voldoende hoge woon- en werkruimten en anderzijds de bestaande omliggende gebouwen dient men bij nieuwbouw of herbouw de ritmering van de gevel over te nemen van de naastliggende panden. Hier wordt uitgegaan van de meest voorkomende.

Verder worden er regels opgelegd voor het ontwerpen van nieuwe gebouwen in gesloten, halfopen of open bebouwing. Het gaat daarbij onder meer om welke afstand men moet houden ten opzichte van bestaande bebouwing of perceelsgrenzen, minimale afmetingen van nieuwe gebouwen en zo meer.

Deelnemingsvoorwaarden en selectiecriteria : zie dossier.

Dossier 2018-289

OPGELET : de in het bestek vermelde openingsdatum van de inschrijvingen is niet 6 juli maar 23 juli 2018.

Nadere inlichtingen
Woonpunt Mechelen cvba
Dhr. Sephe THYS
Lijsterstraat 6, 2800 Mechelen
Tel. 015/40.49.16 - E-mail: sephe.thys@woonpuntmechelen.be

Aanvragen tot deelneming moeten worden ingediend via elektronische weg op:
https://eten.publicprocurement.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en publieke opening offertes :
maandag 23 juli 2018, 14:00 u.
in de vergaderzaal van cvba Woonpunt Mechelen.

terug naar index

IV.7) 26 sociale zorgappartementen

ZELE

Mededingingsprocedure met onderhandeling voor aanstelling van een ontwerpteam voor een sociaal huisvestigingsproject.

Het betreft een opdracht van diensten met als voorwerp het volledig ontwerp, de studies, de administratieve afhandeling, de werfopvolging, de coördinatie en de leiding der werken voor het bouwen van sociale zorgappartementen te Lange Akker – Zele. Dit in opdracht van GMVW Zele én volgens het modelcontract toegevoegd in bijlage van het dossier.

Het ontwerpteam staat in voor het volledig uitwerken van het concept van het bouwproject. Het team dient alle studies uit te voeren op het vlak van ruimte-indeling, architectuur, technieken, stabiliteit, veiligheidscoördinatie, EPB en ventilatie (adviesverlenging en verslaggeving).

Looptijd van de opdracht : 48 maanden (kan worden verlengd). Het contract is van toepassing zolang de bouwwerken duren.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 26 februari 2019.

De gunningsprocedure

van deze vereenvoudigde onderhandelingsprocedure verloopt als volgt:

  1. Oproep tot kandidaatstelling.
  2. EERSTE FASE - Selectiefase:
    1. Indienen van het selectiedossier.
    2. De betrouwbaarheid en bekwaamheid van de kandidaten wordt onderzocht op grond van de in het bestek vermelde uitsluitingsgronden en selectiecriteria. Op het einde van deze fase worden 5 kandidaten geselecteerd.
    3. Communicatie naar de kandidaten van de selectie.
  3. TWEEDE FASE – Gunningsfase:
    1. De geselecteerde kandidaten worden uitgenodigd om een offerte in te dienen. Dag, plaats en uur van de opening van de offertes zullen in de uitnodigingen worden vermeld.
    2. In het begin van deze fase is er een periode waarin de geselecteerde kandidaten schriftelijk vragen kunnen stellen aan de opdrachtgever. Indien nodig wordt er een mondelinge briefing gegeven over de opdracht.
    3. Voor de uitwerking van de offerte wordt circa 3 maanden voorzien.
    4. Indienen van de offerte.
    5. Presentatiemoment door de kandidaten (Architect of rechtspersoon) aan de beoordelingscommissie (indien nodig).
    6. Evaluatie van de ontvangen offertes op grond van de vastgelegde criteria (selectiecriteria, gunningscriteria en uitsluitingsvoorwaarden).
    7. Voorstelling van het gunningsverslag aan de Raad Van Bestuur.
    8. Gunning van de opdracht.

Deelnemingsvoorwaarden : zie gevraagde documenten zoals vermeld in het bestek van het dossier.

 

Dossier : GMVW-Ontwerpteam Lange Akker – Zele

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-07” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild.

Nadere inlichtingen
Gewestelijke Maatschappij voor Woningbouw cvba
Mevr. Kathleen HOOGEWYS
Acacialaan 49 W 13, 9240 ZELE
Tel. 052/45.62.00 - E: kathleen.hoogewys@gmvwzele.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst van kandidaturen :
vrijdag 10 augustus 2018, 10:00 u.

terug naar index

IV.8) Woonproject met 80-tal appartementen

KESSEL-LO

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Architectuuropdracht voor de nieuwbouw van een woonproject met een 80-tal appartementen aan het Koning Albertplein 1.

Aanvang van de opdracht : 1 maart 2019.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 10 februari 2019.

Deelnemingsvoorwaarden

  • ingevuld Uniform Europees Aanbestedingsdocument met bijgewerkte eigen verklaring.
  • bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
  • door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver akkoord te gaan met het gebruik en de voorwaarden van het typecontract 98.2 van de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen én met het ereloon, vermeld in het barema 2006, voor de opdracht.
  • ingeschreven zijn bij de Orde van Architecten.
  • gevestigd zijn op het grondgebied van een lidstaat van de EU.
  • indienen van een referentieproject zijnde een door hem/haar gerealiseerd (van schetsontwerp tot en met afwerking) appartementsgebouw dat aan alle volgende eisen voldoet:
    • het gebouw dient min. 28 appartementen te bevatten, deze appartementen bevinden zich in hetzelfde gebouw, er is geen opsplitsing in verschillende blokken.
    • het gebouw dient uit minimum 8 verdiepingen (verdieping = bouw- of woonlaag boven de begane grond in een gebouw) te bestaan, waarvan 7 verdiepingen een woonfunctie hebben, de gelijkvloerse verdieping mag een andere functie hebben.
    • het gebouw dient over een ondergrondse garage te beschikken.
    • het dient om een nieuwbouwproject te gaan, geen renovatieproject.
    • het project dient op datum van 1 juli 2018 voorlopig opgeleverd te zijn. De datum van de voorlopige oplevering bepaalt of het project gerealiseerd werd in de gevraagde periode. Projecten waarvan de datum van de voorlopige oplevering niet voldoet aan de gevraagde tijdspanne zullen geweerd worden.
  • Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast.

De documenten die als bewijs gevraagd worden staan in detail vermeld onder punt III.7.2. van het bestek.

Dossier IVD 2018/002

Nadere inlichtingen
Dijledal cvba
Arch. Ilse VANDIEST
Vaartkom 1B, 3000 Leuven
Tel. 016/25.24.15 - fax 016/35.03.71 – e-mail : ilse.vandiest@dijledal.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en publieke opening kandidaturen :
vrijdag 10 augustus 2018, 14:00 u.
in de Raadzaal, Vaartkom 1B te 3000 Leuven
Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving aan de geselecteerde gegadigden
8 oktober 2018.


terug naar index

IV.9) Twee kinderdagverblijven

BRUGGE

Prijsvraag voor de aanstelling van een ontwerper voor twee kinderdagverblijven.
Ravotter en Paddestoel zijn buitenschoolse kinderopvanglocaties, gelegen in Assebroek en Sint-Michiels.

Ten gevolge van de algemene staat van de gebouwen, de beperkte functionaliteit en het toenemend aantal op te vangen kinderen, wordt gekozen voor nieuwbouw. Deze dient voor Ravotter voorzien te worden op de huidige sites, waarbij de operationele werking niet in het gedrang komt. Voor Paddenstoel kan eventueel uitgeweken worden naar een andere site. In voorkomend geval is de studie hiervan naar haalbaarheid eveneens inbegrepen in deze opdracht.

Plaatsbezoek
De panden zijn gelegen in:
Ravotter, Dries 2 te 8310 Assebroek
De Paddestoel, Sint-Arnolduslaan 26 te 8200 Sint-Michiels

De inschrijver heeft de mogelijkheid om een plaatsbezoek uit te voeren.
De panden kunnen mits het maken van een afspraak worden bezocht door de ontwerper.
Een afspraak kan worden gemaakt via het meldpunt van de Technische dienst :
e-mail : Meldpunt.technische.dienst@mintus.be
Tel. : 050/327.400

 

Deelnemingsvoorwaarden (selectiecriteria)

  • Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
  • Een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
  • De studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener.
  • Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.
  • Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven. De inschrijver dient tevens een lijst voor te leggen van de personeelsleden van de onderaannemer die het dossier zullen opvolgen.
  • Het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten van één of meerdere perso(o)nen die deel zal (zullen) uitmaken van het ontwerpteam (origineel attest of een voor eensluidend verklaard afschrift, maximum 1 jaar oud).
  • Bewijs van beroepsverzekering.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Prijs 50
2. Concept, aanpak, duurzaamheid, referenties kinderopvang, ... 50

Dossier : OCMW Brugge-tdavd2018_003

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-09” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild.

Nadere inlichtingen
Vereniging De Blauwe Lelie
Dhr. Rocky ZUTTERMAN
Ruddershove 5, 8000 Brugge
E-mail : rocky.zutterman@deblauwelelie.be

De offertes mogen alleen verstuurd worden via het e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/

Uiterst tijdstip voor ontvangst van de offertes :
dinsdag 14 augustus 2018, 10:00 u.


terug naar index

IV.10) Vervangingsbouw van 38 ééngezinswoningen

DIEST

Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure voor de aanstelling van een architect(enbureau).
De opdracht omvat de opmaak van de renovatietoets (cfr. VMSW), het ontwerp en de leiding der werken van het sociaal huisvestingsproject ‘E.Vanderveldestraat’ met de vervangingsbouw van 38 ééngezinswoningen. Het project situeert zich in de E.Vanderveldestraat en de Montgommerystraat te 3290 Diest.

De aanstelling van een architect(enbureau) gebeurd in 1 fase.

Aanvang van de opdracht : 1/10/2018. Duurtijd afhankelijk van bouwvergunning en einde bouwwerken.

Deelnemingsvoorwaarden

  • Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
  • Bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
  • Passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011. (Model te verkrijgen bij ons redactiesecretariaat : 051/25.21.00 – info@archindex.be)
  • Het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten van één of meerdere perso(o)nen die deel zal (zullen) uitmaken van het ontwerpteam (origineel attest of een voor eensluidend verklaard afschrift, maximum 1 jaar oud).
  • Opgave van de samenstelling van de leden-werknemers van het bureau met vermelding van de respectievelijke studie- en/of beroepskwalificaties en leeftijden, waaruit de bekwaamheid moet blijken. (Gelieve de vermelding van de samenstelling te beperken tot max. 1 pagina A4 voor- en achterzijde) Indien wordt ingeschreven met een tijdelijke vereniging (of een tijdelijke vereniging in oprichting) moet een kopie van de overeenkomst of een intentieverklaring tot overeenkomst/oprichting, ondertekend door alle partijen, bij de offerte gevoegd worden.
  • Er worden 2 referenties toegevoegd aan de kandidaatstelling, waarvan minstens 1 gerealiseerd project in portefeuille sinds 2013. Het referentieproject heeft als onderwerp: projecten inzake vervangingsbouw van ééngezinswoningen. Projecten binnen de sociale huisvestingsector strekken tot de voorkeur. De voorstelling van de 2 referentieprojecten dienen niet als een presentatieboek opgevat te worden. De projectvoorstelling omvat een korte (visie)omschrijving van het project, de vermelding van de opdrachtgever, de datum van vergunning en/of realisatie en het financieel resultaat. Er wordt eveneens een inplantingsplan, grondplan, foto's of 3D simulatie toegevoegd. De volledige ontwerpen zullen niet bijgevoegd worden, maar kunnen eventueel opgevraagd worden. (De referenties samen mogen maximum 4 pagina's A4 voor- en achterzijde in beslag nemen. Enkel de eerste 8 blz. worden in rekening gebracht.)
  • Er wordt een visienota, plan van aanpak en indicatie van timing opgemaakt en toegevoegd aan de kandidaatstelling. In de visienota wordt beschreven op welke manier het architectenbureau wil omgaan met de opdracht en de bestaande randvoorwaarden, (RUP, erfgoedwaarde, betaalbaarheid, eisen VMSW). In het plan van aanpak wordt meer gefocust op de manier waarop deze opdracht zal worden aangepakt. De werkwijze hoe het ontwerpteam zal werken om tot een kwaliteitsvol project te komen. Tot slot zal de indicatie van timing, inzicht geven binnen welke tijdspanne er een volwaardig aanbestedingsdossier kan worden opgemaakt. Rekening houdende met de geldende procedures. De timing wordt weergegeven aan de hand van een schema. (Er mag uitgegaan worden dat het project kan opgestart worden vanaf 30 september 2018 )

De documenten mogen samen maximum 6 pagina A4 voor- en achterzijde in beslag nemen. Enkel de eerste 12 blz. worden in rekening gebracht.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Referenties 50
2. Timing 20
3. Visie, plan van aanpak en betaalbaarheid. 15
4. Prijs 15

Dossier ‘E.Vanderveldestraat’ :

Nadere inlichtingen
C.V.B.A. Diest-Uitbreiding,
Arch. Nathalie VERBEEK
Bergveld 29, BE-3290 Diest,
Tel.: 013/31.29.60 - E-mail: nathalie.verbeek@diestuitbreiding.be.

Uiterst tijdstip voor ontvangst inschrijvingen :
vrijdag 14 augustus 2018, 12:00 u.


terug naar index

IV.11) Inrichting kantoor en onthaalinrichting diverse kantoren

ROESELARE e.a.

Multidisciplinaire studieopdracht voor de inrichting van het kantoor Roeselare en de ontwikkeling van een standaard onthaalinrichting voor verscheidene kantoren van de RVA.

De onderhavige opdracht bestaat dus uit 2 delen:

  1. Studieopdracht voor de inrichting van het kantoor Roeselare
  2. Studieopdracht voor de ontwikkeling van een standaard onthaalinrichting voor verscheidene gebouwen van de RVA.

Looptijd van de opdracht : 48 maanden.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 14 december 2018.

Deelnemingsvoorwaarden : zie bestek – kwalitatieve selectie, blz. 13 + 14.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. De honoraria voor het uitvoeren van de opdracht 30
2. Het team voor studieopdracht 20
3. De simulatieoefening 30
4. Planning, coördinatie, organisatie en werfopvolging. Het personeel en de middelen die ter beschikking zullen gesteld worden voor de projectcoördinatie en werfopvolging. 20

Dossier RVA-2018/22000/013

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-11” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild via WeTransfer.

Aanbestedende dienst
Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening
Directie Werken & Materieel
Keizerslaan 7, 1000 Brussel
Tel. 02/515.41.11 – Fax 02/515.41.64 - E-mail: werken.materieel@rva.be

Nadere inlichtingen

Elektronische communicatie vereist het gebruik van tools en bestandsformaten die niet algemeen beschikbaar zijn. Deze tools en bestandsformaten zijn rechtstreeks, volledig, onbeperkt en gratis beschikbaar op: https://enot.publicprocurement.be/enot-war/displayForum.do?forumId=21081

Inschrijvingen of aanvragen tot deelneming moeten worden ingediend via elektronische weg op: https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=RVA-2018%2F22000%2F013-F02

Uiterst tijdstip voor ontvangst offertes :
dinsdag 14 augustus 2018, 10:00 u.


terug naar index

IV.12) Verbouwing gemeentehuis

SCHILDE

Aanstelling studiebureau voor het verbouwen van het gemeentehuis volgens nieuw dienstverleningsconcept.

Het huidige gemeentehuis aan de Brasschaatsebaan 30 dient te worden heringericht volgens de principes van het service designtraject dat werd doorlopen met Studio Dott. In bijlage van het dossier wordt het dienstverleningsconcept en de voorontwerpplannen met raming mee aangereikt.

De herinrichting zal voor een nieuw aantrekkelijk, duurzaam, toegankelijk en functioneel gemeentehuis moeten zorgen volgens het goedgekeurd dienstverleningsconcept.

Speciale aandacht zal gegeven worden aan de akoestische eigenschappen van het gebouw zowel voor de gebruikers als de klanten.

Het betreft hier een totaaltraject waar niet allen de verbouwingswerken maar ook inrichting (meubilair e.d. en tijdelijke bureelconstructies dienen te worden voorzien. Aanpassingen aan de buitenaanleg zullen mogelijks ook nodig zijn.

Voorwerp van deze opdracht van diensten:

  1. De opmaak van de studie en het ontwerp, bestek (ver)bouwwerken en de nodige vergunningsaanvragen en attesten.
  2. Opmaak EPB-verslaggeving door een erkend energiedeskundige.
  3. Begeleiding en controle van de werken van de goedkeuring van het lastenboek tot en met het einde van de aannemingsovereenkomst.

Looptijd van de opdracht : van 1 januari 2019 tot 31 december 2020.
De inschrijving moet geldig blijven tot 12 februari 2019.

Deelnemingsvoorwaarden

  • ingevuld Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring
  • bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
  • een certificaat opgesteld door een bedrijfsrevisor of een erkend account, waaruit blijkt dat de gemiddelde jaaromzet aan erelonen in de disciplines “Stedenbouw en Architectuur” in de laatste drie boekjaren telkens minstens 350.000 EUR bedroeg.
  • een beschrijving van de maatregelen die de dienstverlener treft om de kwaliteit te waarborgen en van de mogelijkheden die hij biedt ten aanzien van ontwerpen en onderzoek.
  • een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kader weergeeft tijdens de laatste drie jaren.
  • een bewijs van ervaring in duurzaam en energiezuinig bouwen.
  • een lijst met de bezetting en de studie- en beroepskwalificaties van al het tewerkgestelde personeel, een volledig gedetailleerde beschrijving, inbegrepen organigram van het bedrijf (organisatie) met inbegrip van de infrastructuur en de technische middelen, mogelijkheden en bijzondere vaardigheden om de opdracht naar behoren en kwaliteitsvol te kunnen uitvoeren. Gezien de aard van de opdracht dient hieruit te blijken dat de inschrijvers de disciplines van stedenbouw en architectuur voldoende beheersen. Uit deze lijst met de bezetting moet blijken dat minimum een architect, een binnenhuisarchitect, meerdere burgerlijk of industrieel ingenieurs (specialiteit stabiliteit - bijzondere technieken o.a. elektriciteit - HVAC - akoestiek.......) aanwezig zijn binnen het bedrijf. Verder dient in het bedrijf minstens 1 veiligheidscoördinator en 1 erkende energiedeskundige, aanwezig te zijn. Indien de inschrijver niet zelf burgerlijk of industrieel ingenieurs voor de disciplines stabiliteit en de nadere bijzondere technieken in dienst heeft, dient aangegeven te worden met welke partners hij hiervoor zal samenwerken en een lijst met de bezetting en de studie- en beroepskwalificaties van de partners voorgelegd te worden.
  • voor de architect(en) : het bewijs van inschrijving bij de Orde der Architecten.
  • minstens 3 referentie verbouwingsprojecten uit eigen werk. Deze referenties, waarvan de studieopdracht werd uitgevoerd in de laatste 10 jaar en waarvan minstens 1 het ramingsbedrag of uitvoeringsbedrag minstens 3.000.000 EUR of meer bedraagt en hiervan minstens 1 in de openbare sector, zullen beknopt worden toegelicht. Hiertoe worden per referentie volgende gegevens vermeld:
    • gegevens bouwheer, bouwjaar, bouwbudget, programma, vloeroppervlakte;
    • attest van tevredenheid van de bouwheer;
    • plannen, schetsen, foto’s;
    • toelichting krachtlijnen en visie van deze ontwerpen.
  • Opgave van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener desgevallend voornemens is in onderaanneming te geven.
  • Alle verantwoordingsstukken voor de beoordeling van de inschrijving op basis van de vooropgestelde selectie- en gunningcriteria.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Projectmethodiek 30
2. De vakkundigheid en betrouwbaarheid van het projectteam 30
3. De erelonen en voorstel erelooncontract 40

Dossier 2018-033/TDU

  • kan gratis gedownload worden van https://cloud.3p.eu/Downloads/1/993/7E/2018
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-12” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild via WeTransfer.

Nadere inlichtingen
Gemeente Schilde
Dhr. Filip DE CLERCQ
Brasschaatsebaan 30, 2970 Schilde
Tel. 03/380.16.14 – Fax 03/384.28.03 - E-mail: filip.declercq@schilde.be

Inschrijvingen moeten worden ingediend via elektronische weg op: https://eten.publicprocurement.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en gesloten opening inschrijvingen :
donderdag 16 augustus 2018, 10:30 u.
in het Gemeentehuis, raadzaal, Brasschaatsebaan 30, 2970 Schilde.


terug naar index

IV.13) Renovatie Museum van het Verzet

ANDERLECHT

Mededingingsprocedure met onderhandeling.
Studie en opvolging van de renovatiewerken van het Museum van het Verzet gelegen Van Lintstraat 14 te 1070 Anderlecht.

De ontwerpopdracht betreft een volledige opdracht met inbegrip van: architectuur, binnenhuisarchitectuur, landmeter, stabiliteitsstudie, studie van de speciale technieken waaronder alle te verwezenlijken aansluitingen, coördinatie van de studies, veiligheids- en gezondheidscoördinatie, EPB, akoestiek, coördinatie van de uitvoering en budgetcontrole bij de uitvoering van de werken door een algemeen aannemer, design van meubilair (vast en mobiel meubilar, materiaal voor tentoonstellingen, verlichting, enz), ervaring in Bouw Informatie Management (BIM).

Looptijd van de opdracht : van 28 december 2018 tot 4 mei 2020.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 17 maart 2019.

Deelnemingsvoorwaarden

  1. De kandidaat moet een document (max. 5 A4 equivalent recto met inbegrip van de verklaring van uitvoering, lettergrootte min. 10) bezorgen met een referentieproject (referentieproject nr. uitgevoerd door het lid van het team (cfr. UEA, IV, C, 6: team) verantwoordelijk voor het deel “architectuur” als projectontwerper. Het referentieproject nr.1 moet een volledige architectuuropdracht behelzen (vanaf de schets van het project tot aan de voorlopige oplevering van de werken) met het oog op de zware renovatie van een herenhuis daterende van vóór 1970.
    1. De referentie no1 bevat minstens het volgende: het bedrag van de werkzaamheden; een beschrijving van het project en minstens 1 foto van het beëindigde project.
    2. De voorlopige oplevering van dit project moet uiterlijk in de loop van de 3 laatste jaren en ten laatste voor de uiterste datum van ontvangst van de aanvragen tot deelname toegekend zijn.
    3. De kandidaat moet voor dit project een attest van uitvoering voorleggen dat uitgereikt of ondertekend is door de bouwheer of een eenvoudige verklaring op erewoord voor de uitvoering van dit project. Het bedrag van de werken uitgevoerd in het kader van het referentieproject nr. 1 (bedrag bij de voorlopige oplevering) moet hoger of gelijk aan 1.900.000 EUR exclusief BTW zijn.
    4. De verklaring van uitvoering moet de totale uitvoering van de opdracht dekken tot aan de voorlopige oplevering van de werken en volgende elementen bevatten:
      1. Voorwerp van de opdracht.
      2. Inhoud van de opdracht voor wat betreft de architect
      3. Het bedrag zonder btw van de werken bij de voorlopige oplevering.
      4. De datum van de voorlopige oplevering van de werken.
  2. De kandidaat moet een document (max. 5 A4 equivalent recto met inbegrip van een verklaring van uitvoering, lettergrootte min. 10) bezorgen met een referentieproject (referentieproject nr. , verschillend van het eerste referentieproject, dat door het lid van het team (cfr. UEA, IV, C, 6: team) verantwoordelijk voor het deel “ingenieur speciale technieken” uitgevoerd werd. Het tweede referentieproject dient betrekking te hebben op een volledige opdracht van speciale technieken (van schetsontwerp tot aan de voorlopige oplevering) van een gebouw (energieprestaties met een minimale waarde = EPB 2015).
    1. De referentie nr. 2 omvat minstens het volgende: het bedrag van de werkzaamheden, een beschrijving van het project en minstens 1 foto van het beëindigde project. Het bedrag van de uitgevoerde werken in het kader van het tweede referentieproject bij de voorlopige oplevering dient hoger of gelijk te zijn aan 1.000.000 EUR exclusief BTW.
    2. De voorlopige oplevering van dit project moet uiterlijk in de loop van de 3 laatste jaren en ten laatste voor de uiterste datum van ontvangst van de aanvragen tot deelname toegekend zijn. De kandidaat moet voor dit project een attest van uitvoering voorleggen dat uitgereikt of ondertekend is door de bouwheer of een eenvoudige verklaring op erewoord voor de uitvoering van dit project. Deze verklaring van uitvoering moet de totale uitvoering van de opdracht dekken tot aan de voorlopige uitvoering van de werken en volgende elementen bevatten:
      1. Voorwerp van de opdracht.
      2. Inhoud van de opdracht voor wat betreft de ingenieur speciale technieken.
      3. Het bedrag zonder btw van de werken bij de voorlopige oplevering.
      4. De datum van de voorlopige oplevering van de werken.
  3. Vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast.

Dossier 17-100

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-13” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild.

Nadere inlichtingen
Gemeente Anderlecht
Arch. Anzhela NGUEN
Raadsplein 1, 1070 Anderlecht
Tel. 02/556.31.59 - E-mail: anguen@anderlecht.brussels
 

Uiterst tijdstip voor ontvangst inschrijvingen :
vrijdag 17 augustus 2018, 11:00 u.


terug naar index

IV.14) Restauratie en herinrichting hotel Terminus

OOSTENDE

Aanstelling van een ontwerper voor de restauratie en herinrichting van hotel Terminus, Natiënkaai (aan Station) om deze van een nieuwe invulling te voorzien..
Geraamde waarde : 4.400.000 EUR, zonder btw.
Looptijd van de opdracht : 36 maanden.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 20 februari 2019.

Foto : www.belgianrail.be

Beschrijving van de opdracht
De opdrachtgever bijstaan bij het ontwikkelen van een totaalvisie voor de site, inclusief het opmaken van een voorstel voor de fasering en kostenraming van elke fase. Hiervoor zal een stuurgroep worden opgericht. Elk deel en elke fase van elk deel zal afzonderlijk besteld worden. De opdrachtnemer kan enkel starten met een volgende fase na goedkeuring door de opdrachtgever. De opdrachtnemer kan geen schadevergoeding inroepen bij het niet bestellen van de volgende fase.

  1. Hotel Terminus op historisch verantwoorde wijze te restaureren, dit volgens de richtlijnen van Onroerend Erfgoed Vlaanderen. Hiervoor werd een subsidiedossier door de vorige erfpachthouder ingediend bij Onroerend Erfgoed (lonr. 14053105 van 8/05/2014). Dit dossier werd goedgekeurd door Onroerend Erfgoed en heeft premietoezegging gekregen. Dit ontwerpdossier moet integraal overgenomen worden en uitgevoerd.
  2. De inrichting van Hotel Terminus waarvoor de opdrachtgever momenteel volgende (niet limitatieve, nog aanpasbare) invulling voorziet (de functies kunnen al dan niet gelijktijdig uitgevoerd worden):
    • Chauffeurslokaal voor de De Lijn
    • Voor vzw Toerisme Oostende een publieks, loket- en bureauruimte
    • Vergaderzalen en gedeelde werkplekken
    • Ontmoetingsplaats voor jonge ondernemers en jongeren
    • Verzorgingsplaats voor mensen met een beperking
    • Doorgang naar achtergelegen perceel (zie deel E)
    • De mogelijkheid moet worden onderzocht een deel van het Hotel Terminus (de toren) als woongelegenheid in te richten
  3. Opmaak beheersplan volgens richtlijnen Onroerend Erfgoed voor Terminus Hotel.
  4. Studie naar de noodzaak en concretisering van een polyvalente (fuif)zaal voor Stad Oostende aansluitend bij hotel Terminus, op de zone achter het station. Daarbij wordt ruimte gemaakt voor een diepgaande bevraging van alle belangrijke actoren hierin (zijnde jongeren, fuiforganisatoren, verenigingen, …). Bedoeling is om tot een goede investering te komen die voldoende frequent zal gebruikt worden.
  5. De opdrachtgever zal proberen het achtergelegen perceel in eigendom te nemen om er een polyvalente (fuif)zaal (fuiven, evenementen, bijeenkomsten verenigingen,…) op in te richten aansluitend bij hotel Terminus. Pas als de opdrachtgever eigenaar wordt of bouwrecht krijgt over het perceel en de studie (deel D) een positieve conclusie heeft, zal deze opdracht gegeven worden. Dit is een voorwaardelijk deel.

Interieur van Terminus: De interieurafwerking van de ingekleurde volumes zijn mee beschermd onder de artistieke waarde. Deze zijn maximaal te behouden en te restaureren.

De EPB-verslaggeving en de veiligheidscoördinatie voor A, B en C dient inbegrepen te zijn in de prijs voor deze fases.

De ontwerper aanvaardt om binnen het kader van bovenstaande elementen zijn opdracht uit te voeren in respect voor het budget, de energieprestatie-eisen, de stedenbouwkundige randvoorwaarden en conform de laatste uitgave van de geldende normen en zich flexibel op te stellen tegenover mogelijke wijzigingen en/of aanpassingen in functie van de gebruikers.

Deelnemingsvoorwaarden (Het offerteformulier moet vergezeld zijn van volgende stukken.)

  • ingevuld UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument).
  • Bewijs van inschrijving op de lijst van de Orde van Architecten.
  • Kwalificaties: de inschrijver is een architect, een ingenieur-architect of een ontwerpteam van architecten en/of ingenieur-architecten en dient volgende kwalificatiebewijzen voor te leggen:
    • studiekwalificaties: diploma’s en studiecertificaten van de ontwerper en eventuele onderaannemer;
    • beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring in de sector monumentenzorg;
    • bij ontwerpteam: opgave van de samenstelling van het bureau met vermelding van de respectievelijke studie en/of beroepskwalificaties.
  • Maximum 5 relevante referenties betreffende restauraties, uitgevoerd tijdens de laatste 10 jaar in binnen- of buitenland, met inbegrip van de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden. Daartoe verstrekt de ontwerper de volgende gegevens:
    1. Naam en locatie referentie
    2. beschrijving van het referentieproject (waaronder ook vermelding van de conceptuele uitgangspunten en objectieven van de bouwheer en de dienstverlener)
    3. beschrijving van de aanpak van het referentieproject (methodologie) met vermelding van de wijze van controle van de uitvoering van het referentieproject en van de gedeelten die desgevallend in onderaanneming werden gegeven
    4. visuele voorstelling van de ontwerpopdracht
    5. datum van voorlopige oplevering of vermelding in welk stadium de referentie zich bij het moment van indiening van de offerte bevindt.
    6. naam en adres van de opdrachtgever met aanduiding van de betrekkelijke contactperso(o)n(en) en zijn/haar coördinaten
    7. mate van betrokkenheid bij het referentieproject : als eindverantwoordelijke, als medewerker, dan wel als stagiair.

      Bedragen exclusief BTW van respectievelijk de ontwerpopdracht en anderzijds de werken waarop de ontwerpopdracht betrekking heeft.

      De inschrijver vult voor ieder referentieproject een projectfiche in (model in bijlage van het dossier).
      Indien geen relevante referenties beschikbaar zijn, schrijft de ontwerper een grondige motivering waarom hij meent in aanmerking te komen voor de opdracht.

Een vermelding van het gedeelte van de opdracht dat de ontwerper of uitvoerder minstens in eigen beheer zal uitvoeren. Alsook het gedeelte van de studieopdracht dat de ontwerper voornemens is in onderaanneming te geven, met vermelding van de onderaannemer(s). De onderaannemer(s) moet(en) beantwoorden aan de opgegeven selectiecriteria voor hun gedeelte van de opdracht.

Richtlijnen bij het invullen van het UEA :
  • Ga naar de website https://uea.publicprocurement.be en kies uw taal.
  • Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.
  • Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.
  • Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.
  • Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.
  • In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?' In dit geval wordt u een algemene aanwijzing voor alle selectiecriteria gevraagd.
  • Geef aan of je voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria.
  • Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF en/of xml formaat zodat deze op elektronische wijze bij uw offerte kan worden gevoegd.

Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte UEA opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.

PLAATSBEZOEK verplicht
Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver verwacht een plaatsbezoek uit te voeren.
De inschrijver is verplicht zich van de situatie ter plaatse te vergewissen.
De aanwezigheid is verplicht. Er mogen geen vragen worden gesteld tijdens dit plaatsbezoek. Na het plaatsbezoek kunnen vragen schriftelijk ingediend worden bij Gregory Casteels ( AGGB, Vindictivelaan1, 8400 Oostende) of per e-mail op gregory.casteels@oostende.be tot uiterlijk 10 dagen vóór de datum voor het indienen van de offertes.

De inschrijver dient het attest in bijlage correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Visie van de inschrijver (methodologie) 40
2. Nota met betrekking tot de aanpak inzake duurzaamheid 20
3. Vermelding welk ereloon voor welke diensten geleverd zullen worden 20
4. Visie op de aard en de intensiteit van de door de kandidaat-ontwerper voorgestelde werfopvolging 20

Dossier AGGB/OBG 02

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-14” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild via WeTransfer.

Nadere inlichtingen
Autonoom Gemeentebedrijf Grond- en Bouwbeleid
Arch. Lesley SANDERS
Vindictivelaan 1, 8400 OOSTENDE
Tel. 059/25.81.11 - E-mail: lesley.sanders@oostende.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening offertes :
vrijdag 20 augustus 2018, 11:00 u.


terug naar index

IV.15) Nieuw schoolgebouw

SINT-NIKLAAS

Offerte-aanvraag voor het ontwerpen van een nieuwbouw met bijhorende open en overdekte speelplaats op de scholencampus gelegen Breedstraat 104 en 152, met achterliggende percelen.

Het nieuwe gebouw komt op het huidige sportterrein en zal ongeveer 18m bij 90m groot zijn.
Er worden 3 bouwlagen voorzien, het gelijkvloers zal hoger zijn omdat er daar werkplaatsen voorzien worden, de eerste en tweede verdieping zijn klaslokalen, vergaderlokalen en andere onderwijsdiensten.
Het gebouw mag strak en rechtlijnig zijn met een industrieel karakter.
Er moet tevens een overdekte speelplaats van ongeveer 900m² en een open speelplaats van 3000m² voorzien worden.

Deelnemingsvoorwaarde :
voorbehouden aan architecten.

Dossier VTS Sint-Niklaas-2018 (beoordelingscriteria en offerte-opmaak)

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-15” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild.

Nadere inlichtingen
vzw Vrije Technische Scholen
Dhr. Patrick WAUMAN
Breedstraat 94, 9100 Sint-Niklaas
Tel. 03/803.80.04 of 0493/51.42.95 - E-mail: patrick.wauman@vtssn.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst van de offertes :
maandag 20 augustus 2018, 10:00 u.
Dienstenovereenkomsten naar aanleiding van de prijsvraag worden aan de winnaar(s) van de prijsvraag gegund.


terug naar index

IV.16) Bouwen en renoveren kunstacademie

ZWEVEGEM

Mededingingsprocedure met onderhandeling.

Aanstelling architect/ontwerper voor de volledige studieopdracht bouwen en renoveren kunstacademie (incl. ontwerp, veiligheidscoördinatie, stabiliteit, akoestiek, vast meubilair, kwaliteitsbewaking & werfopvolging tot definitieve oplevering) : sloopwerken huidige petanqueclub, beperkt renoveren van de bestaande lokalen van de kunstacademie in De Brug, nieuwbouw kunstacademie.
Plaats : site Transfo, Zwevegem.

Geraamde waarde van de opdracht : 200.000 EUR, zonder btw. Het totale budget van deze opdracht bedraagt 3.250.000 EUR, alle kosten inbegrepen.
Looptijd van de opdracht : 24 maanden (kan worden verlengd).

Deelnemingsvoorwaarden : zie dossier.

Dossier Leiedal-D ZWE 57 (bestek en inschrijvingformulier)

Nader inlichtingen
Intercommunale Leiedal
Mevr. Tine CLAEYS
President Kennedypark 10, 8500 KORTRIJK
Tel. 056/24.16.16 - E-mail: tine.claeys@leiedal.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst van deelnemingsaanvragen
dinsdag 21 augustus 2018, 09:00 u.


terug naar index

IV.17) Bouwen van een lagere school

KESSEL-LO

Aanstelling ontwerpbureau voor het bouwen van een lagere school, Heidebergstraat 275 te 3010 Kessel-Lo.

Geraamde waarde zonder btw : 200.000 EUR.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 22 november 2018.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Visie van de inschrijver (methodologie) 600
2. Nota met betrekking tot de aanpak inzake duurzaamheid 200
3. Vermelding welk ereloon voor welke diensten geleverd zullen worden 200

Dossier A3-construct 180520 BOVENLO wordt u toegestuurd na aanvraag via e-mail naar :
Dhr. Mark VAN MELCKEBEKE
Het Bies 21, 3061 LEEFDAAL
Tel. 0474/43.47.87 – E : a3construct@gmail.com
bij wie ook nadere inlichtingen kunnen bekomen worden.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen :
woensdag 22 augustus 2018, 14:00 u.
Heidebergstraat 275 te 3010 Kessel Lo.


terug naar index

IV.18) Stedenbouwkundig vooronderzoek en architectuur publieke ruimte

TREMELO

De sociale huisvestingsmaatschappij Sociaal Wonen arro Leuven plant i.s.m. de gemeente Tremelo het sociaal woonproject GROOTLOSESTRAAT in Tremelo . Deze opdracht heeft als doel een projectteam te selecteren voor de architecturale studie, inclusief het ontwerp en de opvolging van de aanleg van de publieke ruimte, met voorafgaand een stedenbouwkundig vooronderzoek.

De opdracht wordt gegund bij wijze van een niet-openbare procedure in twee stappen : een selectie- en een
gunningsfase. De weerhouden projectteams uit de selectiefase worden uitgenodigd om een offerte in te dienen.

Het aangeduide projectteam zal een integrale opdracht krijgen voor het ontwerp, de opvolging en leiding van ca. 40 woongelegenheden met bijhorende infrastructuur.

De dichtheid maakt voorwerp uit van het stedenbouwkundig vooronderzoek waarbij rekening moet gehouden worden met de ruimtelijke draagkracht van de site.

Het projectteam staat in voor het stedenbouwkundig vooronderzoek, de studie en opvolging van de architectuur, stabiliteit, technieken, de EPB-verslaggeving, de ventilatie-verslaggeving, alsook voor het ontwerp en de opvolging van de aanleg van de publieke ruimte. De veiligheidscoördinator maakt geen deel uit van het projectteam en wordt afzonderlijk aangesteld voor zowel de woningbouw als de infrastructuur.

Deelnemingsvoorwaarden : zie dossier.

Dossier : “2 SWaL-GROOTLOSESTRAAT” (bestek + modeldocumenten)

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te sturen naar : info@archindex.be met vermelding “119-18” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild.

Nadere inlichtingen
Huisvestingsmaatschappij Sociaal Wonen arro Leuven
Arch. Chris TRONISECK
Wijgmaalsesteenweg 18, 3020 Herent
Tel. 016/61.32.00 – E : ctroniseck@swleuven.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen :
woensdag 22 augustus 2018, 11:00 u.


terug naar index

IV.19) Verbouwing Zwartezusterklooster

LIER

Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure.
Uitnodiging tot indienen offerte - Aanstellen architect voor het verbouwen van het Zwartzusterklooster, hoek van Kloosterstraat en Deensestraat te 2500 Lier

Einde van de opdracht : 31 augustus 2020.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 28 december 2018.

Deelnemingsvoorwaarden

  • Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten
    1. Kwalificaties :
      1. studiekwalificaties : diploma’s en studiecertificaten van de ontwerper(s) en eventuele onderaannemers
      2. beroepskwalificaties : opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring in de sector.
    2. Twee relevante referenties uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar betreffende gelijkaardige overheidsopdrachten/verbouwingsprojecten, met als uitgangspunten :
      • een grondige en structurele aanpassing in het kader van een nieuwe bestemming
      • gebouwen met een historische en architecturale waarde (beschermd monument, beschermd stadsgezicht, of gebouwen opgenomen op de inventaris van onroerend erfgoed).
      Daartoe verstrekt de ontwerper (per referentieproject) de volgende gegevens :
      1. beschrijving van het referentieproject
      2. proces verbaal van voorlopige oplevering
      3. naam en adres van de opdrachtgever
      4. beschrijving van de aanpak van het referentieproject (methodologie) met vermelding van de wijze van controle van de uitvoering van het referentieproject en van de gedeelten die desgevallend in onderaanneming werden gegeven; deze nota dient beperkt te worden tot max. 5 blz.
      5. mate van betrokkenheid bij het referentieproject : als eindverantwoordelijke, als medewerker, dan wel als stagiair.
      Indien bovenvermelde referenties niet zijn uitgevoerd voor een openbaar bestuur (overheidsopdracht), dienen er tevens twee referenties van overheidsopdrachten/bouwprojecten te worden toegevoegd betreffende bouwwerken die zijn uitgevoerd door de ontwerper in opdracht van een openbaar bestuur. Dezelfde gegevens (van a tem e) moeten worden verstrekt van deze twee referentieprojecten.
      Indien geen relevante referenties beschikbaar zijn, schrijft de ontwerper een grondige motivering waarom hij meent in aanmerking te komen voor de opdracht.
    3. Het gedeelte van de studieopdracht dat de ontwerper voornemens is in onderaanneming te geven, met vermelding van de onderaannemer(s).

Plaatsbezoek
Van de inschrijver wordt verwacht dat hij/zij voorafgaandelijk aan het indienen van de offerte een plaatsbezoek brengt om zo een correcte inschatting te kunnen maken van de opdracht.
Hiervoor dient voorafgaandelijk een afspraak gemaakt te worden met de hieronder vermelde contactpersoon.
De inschrijver dient het attest (bijlage B) in bijlage van het dossier correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Conceptnota 50
2. Ereloonpercentage 50

Dossier 2018/505 (bestek + offerteformulier + attest plaatsbezoek)

Inlichtingen i.v.m. de technische bepalingen van dit bestek kunnen verkregen worden bij:
V&H Consult
Dhr. Paul VANNEYLEN
Blauberg 15, 2230 Herselt
Tel. 0477/35.97.38 – E-mail: paul.vanneylen@skynet.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen :
donderdag 30 augustus 2018, 10:00 u.


terug naar index

IV.20) Ontwerp multidisciplinaire turnhal

KALMTHOUT

De opdracht omvat het ontwerpen van een multidisciplinaire sporthal, deel uitmakend van het bestaande sportpark op de locatie Heikant te Kalmthout. De standaard opstelling van de sporthal is turnen. Er wordt maximaal ingezet op een multidisciplinaire sporthal, tevens te gebruiken als turnzaal voor scholen uit Kalmthout.

Looptijd van de opdracht : 220 dagen.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : tot 3 januari 2019.

Het beschikbare budget bedraagt 3.850.000 EUR, incl. btw.
Inbegrepen zijn (niet-limitatief):

  • Alle studiekosten en erelonen voor het ontwerpteam (bouw, stabiliteit, speciale technieken, veiligheidscoördinatie ontwerp en verwezenlijking,...),
  • Alle aanvullende studies zoals EBP-verslaggeving, milieuhygiënisch onderzoek en grondmechanisch onderzoek, ..,
  • Totale bouwkost voor het bouwen van een nieuwe multidisciplinaire sporthal (incl. alle vaste uitrustingen),
  • Aansluitingen en eventuele aanpassingen van de nutsvoorzieningen,
  • Keuringskosten van alle technische installaties en de sportuitrustingen.

De inschrijver maakt een ereloonvoorstel en een raming op, op basis van een voorontwerp waarbij hij rekening houdt met bovenstaand budget.
Het beschikbare budget mag in geen geval overschreden worden.
De opdrachtgever verbindt zich er toe de nodige middelen te voorzien.
De inschrijver verbindt zich er toe alles in het werk te stellen om de vooropgestelde kostprijs en timing niet te overschrijven.
In elke fase van het project kan de aanbestedende overheid vragen het dossier zodanig bij te sturen dat de financiële doelstellingen alsnog behaald worden. De inschrijver zal hiervoor geen bijkomend ereloon kunnen eisen, ook al zou dit impliceren dat het volledige project dient te worden herzien.

Volgende functionaliteiten moeten in deze multidisciplinaire sporthal voorzien worden:

  1. Een multidisciplinaire turnhal met voldoende ruimte om met 100 personen tegelijkertijd te trainen, waar trainingstoestellen aanwezig zijn voor toestelturnen meisjes (TTM), toestelturnen jongens (TTJ), tumbling, trampoline en kleuterturnen. Met minimum een trainingsaccomodatie set toestellen voor TTM, TTJ, tumbling en trampoline. Als turnhal uitgerust om wedstrijden te organiseren voor TTM (dubbele set), TTJ, tumbling en trampoline, valkuilen en launches. (achteraan in het dossier vindt u een voorbeeld van indeling zoals gewenst)
  2. Een aparte danszaal, opdeelbaar, voor 50 dansers met parketvloer en spiegelwand
  3. ca. 100 slaapplaatsen verspreid over meerdere kamers voorzien van sanitair.
  4. Een keuken waarin men kan koken voor groepen van ± 100 personen.
  5. Een cafetaria met mogelijkheid voor groepen van ± 100 personen om te eten
  6. Voldoende berging:
    • Met toegang tot de hierboven vermelde sportzalen:
      • Grotere: voor gemeenschappelijk materiaal
      • Kleinere: voor materiaal van de clubs
    • Voor sportmateriaal van de sportdienst
    • Voor opbergen van onderhoudsproducten en –machines
  7. De nodige kleedkamers, variabel in grootte, met elk een doucheruimte
  8. Overige
    • een vergaderruimte
    • De nodige technische ruimtes
    • EHBO-lokaal
    • Sanitaire ruimtes
    • Sanitair rechtstreeks toegankelijk van buiten, dienstdoend als openbaar toilet van het sportpark
    • Nutsruimten moeten voor een zeer ruim aanbod van activiteiten kunnen aangewend worden (vergaderingen, congressen, filmvertoningen, knutselen, enzovoort).

Deelnemingsvoorwaarden

  • ingevuld Uniform Europees Aanbestedingsdocument met bijgewerkte eigen verklaring (Richtlijnen bij het invullen van het UEA : 051/25.21.00 – info@archindex.be)
  • een passende bankverklaring (model maakt deel uit van het dossier).
  • minimaal 2 referenties die de afgelopen tien jaar werden uitgevoerd, van gelijkaardige diensten qua aard en omvang. De referenties worden vergezeld door attesten die bewijzen dat de diensten naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd.
  • De inschrijver dient de namen en de beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht te vermelden. Deze personen dienen minimaal over 5 jaar relevante ervaring te beschikken en minimaal twee gelijkaardige projecten te hebben begeleid in de uitvoering.
  • Als u inschrijft en een beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten, en als die draagkracht bepalend is voor de selectie, dan vermeldt u in de offerte voor welk gedeelte u een beroep doet op die draagkracht en welke entiteiten u voorstelt. In dat geval toont u de aanbestedende overheid aan dat u zal beschikken over de middelen die voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijk zijn. Dit doet u door de verbintenis van deze entiteiten om u dergelijke middelen ter beschikking te stellen, over te maken.

Gunningscriteria

Criteria Weging
1. Projectmethodologie en visie 40
2. Projectorganisatie 40
3. Prijs 20

Dossier (bestek) OW/2017/17

Nadere inlichtingen
Gemeente Kalmthout
Dhr. Tom SCHROOYEN
Kerkeneind 13, 2920 Kalmthout
Tel. 03/620.22.42 – Fax 03/620.22.04 - E-mail: tom.schrooyen@kalmthout.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en publieke opening offertes :
woensdag 5 september 2018, 10:00 u.
in de Raadszaal van het Gemeentehuis van Kalmthout.


terug naar index

V) Ontwerpen en realiseren van een nieuw hoofdcommissariaat

NAZARETH

Design & build-opdracht.
Mededingingsprocedure met onderhandeling met als bedoeling - op basis van de selectieleidraad - als eerste stap in de procedure, te komen tot een kwalitatieve selectie van de kandidaten voor de realisatie van een nieuw politiecommissariaat, gelegen in de Weefstraat te Nazareth.
Op basis van deze selectieleidraad kunnen geïnteresseerden een aanvraag tot deelneming indienen.

De gegadigden krijgen, in de tweede stap van de procedure, het gedetailleerde bestek aan de hand waarvan de opdracht concreet en in detail door moet worden uitgewerkt in een offerte.

Geraamde totale waarde : 4.813.623 EUR, zonder btw.
Looptijd van de opdracht : van 3 december 2018 tot 3 december 2023.

De financiering van de opdracht zal gebeuren door de Opdrachtgever zelf, onder de vorm van de betaling van vorderingsstaten zoals dit gebruikelijk is bij overheidsopdrachten en dergelijke infrastructuurprojecten, met een marktconform vergoedingsmechanisme voor de werken en de diensten (verder uit te werken in het bestek). Er wordt géén prefinanciering gevraagd van de Opdrachtnemer.

De Kandidaten moeten, gelet op de wettelijk verplichte onafhankelijkheid tussen een architect en een aannemer alsmede gelet op de onderscheiden rolverdeling en aansprakelijkheid, verplicht inschrijven met een samenwerkingsverband of team dat minstens bestaat uit de volgende expertises:

  • een Ontwikkelaar;
  • een Architect;
  • een Aannemer.

Selectieleidraad : “PZ Schelde-Leie- nieuwbouw”

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-V” in het onderwerp van uw mail. De selectieleidraad wordt dan per kerende gemaild.

Nadere inlichtingen
Politiezone Schelde-Leie
Dhr. Pascal MAES, Korpschef
Florastraat 19, 9840 DE PINTE
E : maespas@police.belgium.eu
of
kristine.vansteeland@pzschelde-leie.be
Tel. 09/321.76.65 – Fax 09/321.76.95

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen :
woensdag 29 augustus 2018, 11:00 u.


terug naar index

VI.1) Opstellen EPB- /EPC-certificaten openbare/publieke gebouwen

VLAAMSE OVERHEID
  • Perceel 1 : raamovereenkomst van 48 maanden voor het opstellen van EPB-certificaten “openbare gebouwen” voor gebouwen van de Vlaamse overheid in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest (11 gebouwen)
  • Perceel 2 : raamovereenkomst van 48 maanden voor het opstellen van EPC-certificaten “publieke gebouwen” voor gebouwen van de Vlaamse overheid in het Vlaams Gewest (10 gebouwen).

Beoogd maximumaantal deelnemers aan de raamovereenkomst: 2.
Er mogen offertes ingediend worden voor één of beide percelen (indienen van afzonderlijke offertes per perceel).

Deelnemingsvoorwaarden : zie bestek in het dossier.

Gunningscriterium : prijs.

Dossier 2018/HFB/OP/34093

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-VI-1” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt dan per kerende gemaild.

Indiening offertes :
https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspacesBasedOnExtUrl.do?wsName=HFB-2018%2FHFB%2FOP34093-F02

Nadere inlichtingen
Agentschap Facilitair Bedrijf
Havenlaan 88 B 60, 1000 Brussel
E : aanbestedingen.facilitairbedrijf@kb.vlaanderen.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst offertes :
donderdag 12 juli 2018, 09:45 u.
Opening van de inschrijvingen : vrijdag 13 juli 2018, 09:45 u.


terug naar index

VI.2) Energieprestatiediensten in schoolgebouwen GO! NEXT

MIDDEN-LIMBURG

Mededingingsprocedure met onderhandeling.
De Opdracht heeft betrekking op een aantal schoolgebouwen van GO! NEXT.

GO! Next is een scholengroep van het gemeenschapsonderwijs in Midden-Limburg (Hasselt en omstreken).

GO! NEXT is op zoek naar een methode om de energiefactuur van de Site te verminderen. Met deze plaatsingsprocedure wenst het VEB als Aanbestedende Overheid voor GO! NEXT een ESCO aan te duiden als Opdrachtnemer/dienstverlener die de besparing op de energiefactuur van GO! NEXT garandeert door het verhogen van de efficiëntie en het uitvoeren van creatieve en kwaliteitsvolle maatregelen. De verbintenissen hieromtrent worden vastgelegd in een OEPC-contract (onderhouds- en energieprestatiecontract). 

N.B. Een ESCO is een professionele dienstverlener die in de inrichtingen of gebouwen van een gebruiker  energiediensten  en/of  andere  maatregelen  ter  verbetering  van  de  energie- efficiëntie levert en daarbij tot op zekere hoogte financiële risico’s accepteert.

Het betreft schoolgebouwen voor lager en middelbaar onderwijs. De totale bruto vloeroppervlakte bedraagt ongeveer 115 409 m². De energiefactuur bedraagt ca 700.000 EUR excl. BTW per jaar. Met behulp van een EPC moet het energieverbruik dalen.

De te leveren prestaties bestaan minimaal uit:

  • De  reductie  van  het  energieverbruik  door  het  bestuderen;  uitvoeren; indienstneming; opvolgen en financieren van energiebesparende maatregelen, bestaande uit efficiënte en  creatieve ingrepen  en/of installaties, waarbij de energiekostenbesparing gegarandeerd wordt tijdens de volledige looptijd van het OEPC-contract; en
  • Het uitvoeren van beheer en onderhoud voor de installaties zoals ze zullen vermeld worden in het OEPC-contract; en;
  • Een verbetering, minstens behoud van het comfortniveau voor de gebruikers van de Site; en
  • Het voorzien en rapporteren van monitoring van de energieprestatie en het onderhoud.

Looptijd van de opdracht : 108 maanden (9 jaren).

De procedure bestaat uit twee grote fasen :

  1. Selectiefase
  2. Gunningsfase.

De beslissing over de gunning van de Opdracht wordt voorzien voor eind 2018.

Deelnemingsvoorwaarden : zie dossier.

Dossier EE_18_P0024_001 (selectieleidraad + formulieren)

  • kan gratis gedownload worden van https://enot.publicprocurement.be
  • of kan gratis bekomen worden door een e-mail te zenden naar : info@archindex.be met vermelding “119-VI-2” in het onderwerp van uw mail. De selectieleidraad wordt dan per kerende gemaild.

Nadere inlichtingen
Vlaams EnergieBedrijf
Havenlaan 86 C,  1000 Brussel.
Tel. 02/421.32.00 - E-mail: wouter.vanautgaerden@veb.be

Indienen deelnemingsaanvragen :
https://eten.publicprocurement.be/etendering/viewWorkspaceDetails.do?workspaceId=144765

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen :
vrijdag 17 augustus 2018, 12:00 u.


terug naar index


Plenso

Voor alle vragen kan je bij ons terecht op het telefoonnummer 051/25 21 00 van Arch-Index
Copyright © 2018 Arch-Index. Alle rechten voorbehouden.

U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u geregistreerd staat in onze architectendatabase of
abonnee bent van Arch-Index of ingeschreven hebt op deze nieuwsbrieven.
Indien u deze nieuwsbrief niet langer wenst te ontvangen, klik dan hier