I) UITNODIGINGEN
 “uw specialist in GROOTformaat” nodigt u uit om de nieuwste grootformaat scan-, plot- en kopieeroplossingen + vouw- en snijsystemen te ontdekken tijdens de opendeurdagen van 20 & 21 november 2009. Meer info
- Wonen in Meervoud
Infosessie te Hasselt op 15 december 2009. Groepswoningbouw in Vlaanderen, een stand van zaken + projectpresentaties Meer info
II) BUITENSCHRIJNWERK
Vanaf 1 februari 2010 wordt de productnorm NBN EN 14351-1 de nieuwe referentie voor buitenschrijnwerk - ramen en deuren. De vzw BCCA (Belgian Construction Certification Association) wil u hierover informeren tijdens een korte infosessie bij u in de buurt. Tijdens deze gratis infosessie komt u alles te weten over wat voor u als architect en voorschrijver belangrijk is en ontvangt u de nodige praktische documenten. Meer info
III) Aanbestedingen en offerteaanvragen voor architectuur- en studiebureaus.
- Ontwerpers voor sociale huisvestingsprojecten : Vilvoorde, 17 november 2009.
- Studiebureaus stabiliteit bij sociale huisvestingsprojecten : Vilvoorde, 17 november 2009.
- Studiebureaus speciale technieken bij sociale huisvestingsprojecten : Vilvoorde, 17 november 2009.
- RVT-gebouw en renovatie ROB-gebouw : Sint-Gillis, 18 november 2009.
- Herinrichten inkomhal politiedienst : Ukkel, 18 november 2009.
- Studieopdracht renovatie pilootfabriek : Melle, 19 november 2009.
- Renovatie stedelijke basisschool : Kuringen, 20 november 2009.
- Pleinontwikkeling + multifunctioneel gebouw : Ekeren, 20 november 2009.
- EQUI-THERAPIE-centrum : Brugge, 23 november 2009.
- Opmetingen en tekenwerk van stedelijke gebouwen : Antwerpen, 27 november 2009.
- Renovatie en uitbreiding hoeve voor evenementen : Nossegem, 27 november 2009.
- Inrichtingsplan en ontwerp 30-tal sociale koopwoningen : Mechelen, 30 november 2009.
- Ontwerp schoolgebouw : Hoeselt, 30 november 2009.
- Uitbreiding(nieuwbouw en renovatie) kantoorgebouw : Herenthout, 4 december 2009
- Jeugdlokalen met polyvalente ruimte : Pittem, 14 december 2009.
- Ontwerp buitenschoolse kinderopvang : Lichtaart, 27 januari 2009.
|
WIE? Alle relaties van Repro Zaman en belangstellenden.
WAT? De nieuwste grootformaat scan-, plot- en kopieeroplossingen + vouw- en snijsystemen worden voorgesteld.Uiteraard bieden wij de machines en supplies tegen uitzonderlijke prijzen aan tijdens deze opendeurdagen!
WAAR? Repro Zaman - Nobels-Peelmanstraat 3 - 9100 Sint-Niklaas.
WANNEER? Vrijdag 20 november 2009 tussen 10u en 20u, Zaterdag 21 november tussen 9u en 15u.
WAAROM? Bij een hapje en een drankje krijgt u de kans uitgebreid kennis te maken met ons team, ons gebouw, onze werkwijze en ons productgamma. Bovendien krijgt iedere bezoeker een geschenk!
U verdient onze volle aandacht! Graag uw bezoek aankondigen via onderstaand inschrijvingsformulier.
Klik hier voor inschrijving.
|
De VRP en Wonen in Meervoud organiseren nog volgende infosessies over de campagne "Wonen in meervoud" (WiM). Zie ook Arch-Index nr. 71 blz. 47 en 69
dinsdag 15 december |
Universiteitslaan 1 te 3500 Hasselt |
18.30 tot 19 uur |
Ontvangst door gedeputeerde Sylvain Sleypen Groepswoningbouw in Vlaanderen, een stand van zaken" door Marc Martens (Wonen in Meervoud) |
19.00 tot 19.30 uur |
Projectpresentatie |
19.30 tot 20.15 uur |
Pauze met broodjesmaaltijd |
20.15 tot 21.15 uur |
Debat |
21.15 uur |
Afsluiting |
U kunt zich hier inschrijven voor de infosessies.
|
III. 1) Ontwerpers voor sociale huisvestingsprojectenKandidatuurstelling voor een lijst van gegadigde ontwerpers voor sociale huisvestingsprojecten.
Deelnemingsvoorwaarden:
- verklaring dat de inschrijver akkoord is met de honoraria volgens de bepalingen van Inter-Vilvoordse (honoraria verkrijgbaar : telefonisch 02/257.11.50 (keuzetoets 6) of via e-mail: info@intervilvoordse.be ;
- verklaring onder eed dat de inschrijver zich niet in één van de gevallen bevindt volgens artikel 69 van het koninklijk besluit van 8 januari 1996 ;
- RSZ-attest ;
- ingeschreven zijn in de orde van architecten ;
- referenties:
- van relevante gerealiseerde renovatieprojecten waarvan minstens twee renovaties van niet-aaneensluitende woningen en minstens één integrale renovatie van een flatgebouw.
- van relevante gerealiseerde nieuwbouwprojecten waarvan minstens twee inbreidingsgerichte nieuwbouwprojecten en minstens twee kleinschalige nieuwbouwprojecten.
Voor elke referentie dient er een inplantingsplan (max. 1 A3), een VMSW-simulatietabel (max. 1 A4), twee foto's van de gevels (max. 1 A3 of A4) bijgevoegd te worden. Verder dient per vijf referenties telkens 1 A4 bijgevoegd te worden met vermelding van de naam van elk project, het doel/de omschrijving, het bedrag van de werken, de uitvoeringstermijn en de coördinaten (adres, tel. en fax) van de persoon bij de bouwer die uw referentie kan staven.
Kandidaturen Inschrijvingsformulier verkrijgbaar na telefonisch verzoek 02/257.11.50 (keuzetoets 6) of via e-mail: info@intervilvoordse.be
Kandidaatstellingen dienen afgegeven te worden tegen ontvangstbewijs of aangetekend per post verstuurd te worden ten laatste vier dagen vóór de uiterste datum van ontvangst van de kandidaturen. Indien de kandidaatstelling wordt afgegeven, moet deze in een definitief gesloten omslag zitten waarop vermeld staat:
- "17 november 2009 ".
- " kandidatuurstelling voor een lijst met gegadigden van ontwerpers voor sociale huisvestingsprojecten overeenkomstig de wetgeving op de overheidsopdrachten ".
Bij het aangetekend toesturen per post, moet die gesloten omslag in een tweede gesloten omslag zitten met de vermelding " kandidatuurstelling voor een lijst van gegadigden van ontwerpers voor sociale huisvestingsprojecten overeenkomstig de wetgeving op de overheidsopdrachten" en gericht worden aan: Inter-Vilvoordse Maatschappij voor Huisvesting cvba, t.a.v. de heer Frederik Van Nuffel, Parkstraat 115, 1800 Vilvoorde Uiterste datum voor ontvangst van aanvragen tot deelneming: dinsdag 17 november 2009. |
III. 2) Studiebureaus stabiliteit voor sociale huisvestingsprojectenOproep tot kandidaatstelling voor studiebureaus voor stabiliteit overeenkomstig de wetgeving op de overheidsopdrachten waarbinnen de sociale huisvestingsprojecten zullen worden gegund.
Deelnemingsvoorwaarden:
- verklaring dat de inschrijver akkoord is met de barema's van de VMSW (zie www.vmsw.be „_ professionelen, ABC, A2001, hoofdstuk 7 : Formulieren, voorbereiding project, barema erelonen ingenieurs) of verkrijgbaar na telefonisch verzoek op het nummer 02/257.11.50 (keuzetoets 6) ;
- verklaring onder eed dat de inschrijver zich niet in één van de gevallen bevindt volgens artikel 69 van het koninklijk besluit van 8 januari 1996 ;
- RSZ-attest ;
- diploma ingenieur of ingenieur-architect ;
- referenties:
- één referentie van een gerealiseerd project met betrekking tot het oplossen van betonrot ;
- twee referenties van gerealiseerde projecten met betrekking tot differentiële zettingen en thermische zettingen ;
- één referentie van een gerealiseerd project met betrekking tot het verstevigen van bestaande constructies.
Voor elke referentie dient vermeld te worden : de naam van het project, het doel/de omschrijving, het bedrag van de werken, de uitvoeringstermijn en de coördinaten (adres, tel. en fax) van de persoon bij de bouwer die de referentie kan staven.
Kandidaturen Inschrijvingsformulier verkrijgbaar na telefonisch verzoek 02/257.11.50 (keuzetoets 6) of via e-mail: info@intervilvoordse.be
Kandidaatstellingen dienen afgegeven te worden tegen ontvangstbewijs of aangetekend per post verstuurd te worden ten laatste vier dagen vóór de uiterste datum van ontvangst van de kandidaturen. Indien de kandidaatstelling wordt afgegeven, moet deze in een definitief gesloten omslag zitten waarop vermeld staat:
- "17 november 2009 ".
- “ Oproep tot kandidaatstelling van studiebureaus voor stabiliteit, overeenkomstig de wetgeving op de overheidsopdrachten waarbinnen de sociale huisvestingsprojecten zullen worden gegund.".
Bij het aangetekend toesturen per post, moet die gesloten omslag in een tweede gesloten omslag zitten met de vermelding "Oproep tot kandidaatstelling van studiebureaus voor stabiliteit overeenkomstig de wetgeving op de overheidsopdrachten waarbinnen de sociale huisvestingsprojecten zullen worden gegund." en gericht worden aan: Inter-Vilvoordse Maatschappij voor Huisvesting cvba, t.a.v. de heer Frederik Van Nuffel, Parkstraat 115, 1800 Vilvoorde
Uiterste datum voor ontvangst van aanvragen tot deelneming: dinsdag 17 november 2009.
|
III. 3) Studiebureaus speciale technieken voor sociale huisvestingsprojectenOproep kandidaatstelling van studiebureaus voor speciale technieken overeenkomstig de wetgeving op de overheidsopdrachten waarbinnen de sociale huisvestingsprojecten zullen worden gegund.
Deelnemingsvoorwaarden:
- verklaring dat de inschrijver akkoord is met de barema's van de VMSW (zie www.vmsw.be „_ professionelen, ABC, A2001, hoofdstuk 7 : Formulieren, voorbereiding project, barema erelonen ingenieurs) of verkrijgbaar na telefonisch verzoek op het nummer 02/257.11.50 (keuzetoets 6) ;
- verklaring onder eed dat de inschrijver zich niet in één van de gevallen bevindt volgens artikel 69 van het koninklijk besluit van 8 januari 1996 ;
- RSZ-attest ;
- diploma ingenieur of ingenieur-architect ;
- referenties:
- één referentie van een gerealiseerd project met betrekking tot het oplossen van koudebruggen;
- twee referenties van gerealiseerde projecten met betrekking tot collectieve verwarmingssystemen;
- twee referenties van gerealiseerde projecten met betrekking tot milieubewuste technieken.
Voor elke referentie dient vermeld te worden: de naam van het project, het doel/de omschrijving, het bedrag van de werken, de uitvoeringstermijn en de coördinaten (adres, tel. en fax) van de persoon bij de bouwer die de referentie kan staven.
Kandidaturen Inschrijvingsformulier verkrijgbaar na telefonisch verzoek 02/257.11.50 (keuzetoets 6) of via e-mail: info@intervilvoordse.be
Kandidaatstellingen dienen afgegeven te worden tegen ontvangstbewijs of aangetekend per post verstuurd te worden ten laatste vier dagen vóór de uiterste datum van ontvangst van de kandidaturen. Indien de kandidaatstelling wordt afgegeven, moet deze in een definitief gesloten omslag zitten waarop vermeld staat:
- "17 november 2009 ".
- “ Oproep tot kandidaatstelling van studiebureaus voor stabiliteit, overeenkomstig de wetgeving op de overheidsopdrachten waarbinnen de sociale huisvestingsprojecten zullen worden gegund.".
Bij het aangetekend toesturen per post, moet die gesloten omslag in een tweede gesloten omslag zitten met de vermelding "Oproep tot kandidaatstelling van studiebureaus voor speciale technieken overeenkomstig de wetgeving op de overheidsopdrachten waarbinnen de sociale huisvestingsprojecten zullen worden gegund" en gericht worden aan : Inter-Vilvoordse Maatschappij voor Huisvesting cvba, t.a.v. de heer Frederik Van Nuffel, Parkstraat 115, 1800 Vilvoorde
Uiterste datum voor ontvangst van aanvragen tot deelneming: dinsdag 17 november 2009.
|
III. 4) RVT-gebouw en renovatie ROB-gebouwOnderhandelingsprocedure voor de opdracht van projectontwerper voor de bouw, op de huidige site, van een RVT-gebouw van 100 bedden en voor de renovatie van een ROB-gebouw van 100 bedden: ontwerp van de bouwwerken enerzijds, en controle uitvoering van de bouwwerken anderzijds, met inbegrip van de opstelling van de lastenboeken voor de gunning van de opdracht van werken. Plaats: Residentie 'Les Tilleuls', Arthur Diderichstraat 32, te Sint-Gillis.
Borgsom: op 5 % van de totale geraamde waarde van de twee schijven van prestaties.
Deelnemingsvoorwaarden
- RSZ-attest 2e kwartaal 2009;
- fiscaal attest attest 276C2;
- BTW-attest;
- attest afgeleverd door een gerechtelijke of administratieve overheid niet in staat van faillissement, of van vereffening , of van concordaat te verkeren;
- rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast;
- attest inschrijving bij de Orde van Architecten;
- De kandidaat moet een globaal zakencijfer gerealiseerd hebben van tenminste 250.000 Euro per jaar gedurende de drie laatste jaren (2006, 20074, 2008). Hij moet bij zijn dossier een verklaring op eer voegen met betrekking tot zijn globaal zakencijfer en zijn zakencijfer met betrekking tot het voorwerp van de opdracht voor de drie laatste jaren (2006, 2007, 2008).
- Lijst van referenties voorleggen van de voornaamste diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met attest van goede uitvoering opgesteld op naam van de kandidaat in zijn hoedanigheid van architect en waaruit blijkt dat de kandidaat een voldoende en determinerende ervaring bereikt heeft om deze opdracht tot een goed einde te brengen, met vermelding van bedrag en datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. De lijst moet tenminste een referentie bevatten gelijkwaardig aan het voorwerp van deze opdracht, 't is te zeggen een referentie betreffende een bouw of renovatie in stedelijk milieu van een eenheid van minimum 35 bedden in de domeinen RVT en ROB en residenties voor bejaarden.
- De bekwaamheid zal trouwens geëvalueerd worden in functie van zijn vakkundigheid, van zijn doeltreffendheid, van zijn ervaring en van zijn betrouwbaarheid op basis van de elementen die hij zal aanhalen in een motiveringsnota van maximum vijf pagina's A4 en van maximum 25.000 karakters spaties inbegrepen, toelichtend dat hij de technische bekwaamheid bezit vereist voor het project die zijn selectie door de bouwheer rechtvaardigt.
Bestek nr. CSC 186 te bekomen bij OCMW van Sint-Gillis Mevr. Jeannine De Decker, secretaris van de OCMW-Directie Fernand Bernierstraat 40, 1060 Sint-Gillis. Tel. 02/600.54.02 - fax 02/600.54.19 - E-mail: jded@cpasstgilles.irisnet.be bij wie ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn.
Uiterst tijdstip voor ontvangst van deelnemingsaanvragen: woensdag 18 november 2009, 15:00 u.
|
III. 5) Herinrichting inkomhal operationele diensten politieOpdracht voor architectuurdiensten, stabiliteit, speciale technieken, veiligheidscoördinatie en gezondheid voor de herinrichting van de inkomhal van de operationele diensten van de politie, Marlowsquare 3 te 1180 Ukkel.
Deze opdracht heeft als voorwerp de uitvoering in fasen van diensten op het vlak van architectuur-stabiliteit-elektriciteit-verwarming-sanitair en veiligheid-gezondheid voor de herinrichting van de inkomhal van de operationele diensten. Ze omvat de coördinatieopdrachten op het vlak van veiligheid en gezondheid, alsook de prestaties van de specialisten stabiliteit en speciale technieken. Er moet door de inschrijver bijzondere aandacht worden besteed aan de criteria inzake ecologische bouwtechnieken en energiebezuiniging. Deze opdracht omvat een vaste schijf en twee voorwaardelijke schijven. De uitvoering van elke voorwaardelijke schijf is onderworpen aan een beslissing van de aanbestedende overheid.
Elke schijf van de bestelde opdracht moet worden beschouwd als een aparte opdracht voor de toepassing van de regels van het algemeen bestek met betrekking tot de borgstelling. Borgtocht: 5 % van de waarde van de fase van de opdracht die werd besteld. De vrijgave van de borgtocht gebeurt in de totaliteit na de oplevering van elke fase.
Betalingen De prijs van de opdracht zal worden opgesteld na goedkeuring van de uitvoering van de prestaties, aan het einde van elke fase. Alle betalingen van honoraria gebeuren op voorlegging door de architect van een schuldverklaring in drie gedateerde, ondertekende exemplaren en vergezeld van een gedetailleerde staat van de prestaties die de gevraagde betaling rechtvaardigt. De opdrachtgever controleert en verbetert eventueel de staat van de prestaties. Wanneer de partijen niet met elkaar akkoord gaan, stelt hij het verschuldigde bedrag ambtshalve vast met behoud van alle rechten van de architect.
Deelnemingsvoorwaarden
- Een attest op erewoord conform het model dat is bijgevoegd bij het bijzonder bestek, waarin wordt verklaard dat de inschrijver niet onder de uitsluitingscriteria valt van de artikels 69 en 69 bis van het KB 08.01.1996.
- Bewijs dat de inschrijver in regel is met de betaling inzake de btw (attest 3e kwartaal 2009) en de directe belastingen (formulier 276 C 2, aanslagjaar 2007).
- RSZ-attest
- Een lijst van referentiediensten die de afgelopen drie jaar gerealiseerd werden, met vermelding van het bedrag, de datum en hun publieke of private geadresseerden ondersteund door attesten uitgegeven en mede ondertekend door de bevoegde overheid als het diensten betreft aan publieke overheden. Als het diensten betreft aan privépersonen, door attesten van de uitvoering van de prestaties of, bij gebrek daaraan, door een verklaring van hun uitvoering door de dienstenverstrekker.
- De inschrijver moet hetzij aansprakelijkheidsverzekeringsattesten voorleggen hetzij aansprakelijkheidsverzekeringspolissen die hij verklaart af te zullen sluiten of voor de afsluiting waarvan hij zich garant stelt, met vermelding van de gedekte schade, de vrijstellingen en de plafonds per gedekt schadegeval; een synthesenota zal aan het verzekeringsdossier voorafgaan met de vermelding per deelnemer aan de bouw van de aard van de afgesloten of af te sluiten verzekering.
- De aandacht van de inschrijvers wordt in het bijzonder gevestigd op artikel 70 lid 2 en 3 van het koninklijk besluit van 8 januari 1996, waarin wordt gesteld dat een inschrijver, in voorkomend geval en voor een welbepaalde opdracht, de capaciteiten van andere entiteiten kan inroepen. In dat geval moet de inschrijver echter aan de aanbestedende overheid bewijzen dat hij, voor de uitvoering van de opdracht, over de nodige middelen zal beschikken. Dit bewijs wordt geleverd door voorlegging van de verbintenis van de entiteit(en) waarvan de capaciteiten worden vermeld, dat ze haar (hun) middelen ter beschikking zal (zullen) stellen van de inschrijver om deze opdracht uit te voeren.
- Attest waaruit blijkt dat de inschrijver het beroep van architect wettig uitoefent.
- Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
Nadere inlichtingen Politiezone 5342 Ukkel-Watermaal-Bosvoorde - Oudergem, t.a.v. dhr. Michel DERAEMAEKER, Korpschef Marlowsquare 3, 1180 Ukkel Tel. 02/373.58.00 - fax 02/373.58.05
Uiterst tijdstip voor ontvangst inschrijvingen: woensdag 18 november 2009, te 14:00.
|
III. 6) Studieopdracht renovatie pilootfabriekStudieopdracht architectuur, stabiliteit en technieken voor de renovatie van het kantoor- en productiegedeelte van de pilootfabriek bij L&V, ILVO - Technologie & Voeding, Brusselsesteenweg 370 - 9090 Melle.
De inschrijver dient in het offerteformulier zelf zijn ereloon te bepalen. Enkel ten titel van informatie wordt het geraamde budget van het totaal der werken bepaald op 1.700.000 euro, excl. BTW. Het ereloon wordt forfaitair berekend tegen een globale prijs. Het zal in schijven betaald worden na bestelling en goedkeuring van de verschillende delen. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : 180 dagen.
Gunningscriterium: laagste prijs.
Het bestek nr. 2009/AFM/GEB_RW/OA/123 en het inschrijvingsformulier kunnen gratis via e-mail bekomen worden bij het secretariaat van Arch-Index tel. 051/25.21.00 of e-mail naar : archindex@adorka.be met vermelding “bestek 51-6”. (pdf-file) of gratis te downloaden op www.publicatiesonline.be
Nadere inlichtingen zijn te verkrijgen op het volgende adres: Agentschap Facilitair Management - Afdeling Gebouwen Regio West arch. Ronny WITTOUCK Nederkouter 28, 9000 GENT. Tel. 09/235.01.82 E-mail: ronny.wittouck@bz.vlaanderen.be
Inschrijvingen moeten worden gericht aan: Agentschap Faciliatair Management - Afdeling Gebouwen Regio West Ing. Paul Van Der Weeën Nederkouter 28, 9000 GENT.
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: donderdag 19 november 2009 te 11:00 u. ten overstaan van ing. Paul Van der Weeën, diensthoofd Gebouwen of zijn afgevaardigde op volgend adres: AFM Gebouwen -Regio WEST Nederkouter 28 te 9000 GENT.
|
III. 7) Renovatie stedelijke basisschoolStudieopdracht ontwerp, veiligheidscoördinatie en EPB-regelgeving voor de renovatiewerken aan de stedelijke basisschool.
Borgtocht bij toewijzing: 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: tot 20 maart 2010.
Deelnemingsvoorwaarden:
- Een verklaring op erewoord dat de inschrijver:
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijk akkoord aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
- Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
- Een verklaring betreffende de jaaromzet van de laatste drie boekjaren waaruit blijkt dat deze groter is dan 200.000 euro /jaar. Bij tijdelijke verenigingen zal de jaaromzet van alle partners van de tijdelijke vereniging worden samengeteld en dient deze minimum 250.000 euro/jaar te bedragen.
- Voor de architect(en) zal het bewijs van inschrijving bij de Orde van Architecten, overeenkomstig de geldende regelgeving van de EU bijgevoegd worden.
- Een lijst met de bezetting en de studie- en beroepskwalificaties van al het tewerkgestelde personeel van de inschrijver, een volledig gedetailleerde beschrijving, inbegrepen organigram van de organisatie met inbegrip van de infrastructuur en de technische middelen, mogelijkheden en bijzondere vaardigheden om de opdracht naar behoren en kwaliteitsvol te kunnen uitvoeren. Gezien de aard van de opdracht dient hieruit te blijken dat de inschrijvers de disciplines van stedenbouw en architectuur voldoende beheersen. Uit deze lijst met de bezetting moet blijken dat minimum een architect, meerdere burgerlijk of industrieel ingenieurs (specialiteit stabiliteit - bijzondere technieken o.a. elektriciteit - HVAC - akoestiek.......) aanwezig zijn binnen het bedrijf of tijdelijke vereniging. Verder dient in het bedrijf minstens 1 veiligheidscoördinator (preventieadviseur niveau ) en 1 erkende energiedeskundige, aanwezig te zijn.
- Minstens 4 referentieprojecten van schoolgebouwen. Deze referentieprojecten, waarvan de studieopdracht werd uitgevoerd in de laatste 10 jaar en waarvan het totale ramingsbedrag of uitvoeringsbedrag minstens 500.000 EUR excl. BTW en erelonen bedraagt, zullen beknopt worden toegelicht. Hiertoe worden per referentie volgende gegevens vermeld :
- gegevens opdrachtgever, bouwjaar, bouwbudget, programma, vloeroppervlakte ;
- attest van tevredenheid van de opdrachtgever ;
- toelichting krachtlijnen en visie van deze ontwerpen.
Van deze 4 referentie projecten in schoolgebouwen moet min 1 referentie project betrekking te hebben op een gerealiseerd project van een kleuter en basisschool.
Gunningscriteria:
- Erelonen - Weging : 30
- Visie in verband met de aanpak van de studie - Weging : 30
- Ontwerpteam - Weging : 15
- Gebouwtechnische voorzieningen - Weging : 15
- Uitvoeringstermijn - Weging : 10.
Dossier nr. 2009-214 tot en met 16 november 2009 verkrijgbaar door voorafgaande storting van 20-EUR op P.C.R. 000-0019905-20 van de Stad Hasselt, Afdeling Financiën, Groenplein 1 te 3500 Hasselt of contante betaling aan de stadskas A.C., Ridder Portmansstraat 16, 6de verdieping te 3500 Hasselt. of bij: TD gebouwen Stad Hasselt Mevrouw Mies Vandersteen Dr. Willemsstraat 34, 3500 Hassel Tel. 011/23.93.65 - fax 011/22.33.63 E-mail: mies.vandersteen@hasselt.be
Nadere inlichtingen: Stad Hasselt De heer Peter Van den Broeck Groenplein 1, 3500 Hasselt. Tel. 011/23.93.74 - fax 011/22.33.63 E-mail: peter.vandenbroeck@hasselt.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: vrijdag 20 november 2009 te 11:00 u. in het AC Dr Willems - aanbestedingslokaal in de kelder, Dokter Willemsstraat 34 te 3500 Hasselt.
|
III. 8) Pleinontwikkeling + multifunctioneel gebouwAG VESPA kreeg de opdracht om een nieuw politiekantoor te realiseren in Ekeren. Hiertoe ligt een ontwerpopdracht klaar, die geïntegreerd werd in een groter geheel. De vraag is om een ontwerp voor te stellen van een gebouw met politiekantoor, commerciële ruimte, appartementen en ondergrondse parking, gekoppeld aan een bod op de grond. De architect dient daarbij samen te werken met een investeerder.
Dit project kadert in de toekomstvisie van het Kristus Koningplein. Vandaag is het plein een betonnen vlakte met voornamelijk een parkeerfunctie. De stad wil van dit plein opnieuw het centrum van Ekeren maken, waar het aangenaam wonen, winkelen en vertoeven is. De realisatie die uit deze oproep voortkomt, moet hiertoe bijdragen. Het heeft een grote invloed op de functie van het plein.
Kandidaat-kopers moeten zowel een prijsvoorstel als een projectontwerp indienen via een bieding onder gesloten omslag. De biedingen worden afgesloten op vrijdag 20 november 2009 om 14 uur.
Het volledige bestek kunt u tegen betaling opvragen bij AG VESPA, Generaal Lemanstraat 55, 2018 Antwerpen.
Meer info op www.agvespa.be onder ‘Te koop’ E-mail: info@vespa.antwerpen.be of tel. 03/259.28.10.
|
III. 9) EQUI-THERAPIE-centrumOpdracht van architectuur en technieken met leiding, controle en toezicht op de werken oprichting EAT-centrum op de site 'Groot Magdalenagoed' te Brugge. EAT is een vorm van therapie voor volwassenen en kinderen met verschillende problemen en stoornissen waarbij er gebruik wordt gemaakt van paarden. De afkorting EAT staat voor Equine Assisted Therapy.
Borgsom : 5% op het totale ereloon, te berekenen op de goedgekeurde raming der werken fase voorontwerp.
Deelnemingsvoorwaarden:
- C.V. van dienstverlener en studiebureau
- RSZ-attest
- Een attest 276C2 van de Administratie der Directe Belastingen
- Een recent BTW-attest (max. 6 maanden oud).
- Opgave van de samenstelling van het bureau met vermelding van de respectievelijke studie- en/of beroepskwalificaties.
- Lijst van gelijkaardige opdrachten tijdens de laatste 5 jaar met vermelding van opdrachtgever, prijs en datum. Deze lijst van opdrachtgevers dient minstens één overheid te bevatten.
Gunningscriteria
- Nota met visie dienstverlener - Weging : 70 punten
- Termijn van indiening voorontwerp(en) - Weging : 5 punten
- Termijn van indiening bouwaanvraagdossier - Weging : 5 punten
- Termijn van indiening ontwerp(en) - Weging : 10 punten
- Werfopvolging - Weging : 10 punten.
Dossier nr. 0321/2009/005 kan bekomen worden door schriftelijke aanvraag, via e-mail naar veerle.detavernier@west-vlaanderen.be of faxbericht 050/40.71.02 van het provinciebestuur West-Vlaanderen met opgave van het adres voor verzending en adres voor facturatie. De prijs bedraagt 10 euro en wordt samen met de factuur per kerende toegestuurd
Nadere inlichtingen Provinciebestuur West-Vlaanderen, Abdijbekestraat 9, 8200 Brugge, België Contactpunt(en) : Dienst COOP, t.a.v. Veerle Detavernier Tel. (32-50) 40 71 55, fax (32-50) 40 71 02 E-mail : veerle.detavernier@west-vlaanderen.be Nadere inlichtingen zijn te verkrijgen op het volgende adres: zelfde adres als voor het(de) hierboven vermelde contactpunt(en).
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: maandag 23 november 2009 te 11:30 u.
|
III.10) Opmetingen en tekenwerk van stedelijke gebouwenRaamcontract voor opmeet- en tekenwerk van stedelijke gebouwen ter voorbereiding op masterplanning en onderhoudsplanning. Looptijd van de raamovereenkomst : 48 maanden (vanaf de gunning van de opdracht).
Inschrijvingen moeten ingediend worden voor één of meer percelen: Perceel nr. 1: gebouwen kleiner dan 500 m², modulair en niet modulair. Perceel nr. 2: gebouwen van 2000 tot 5000 m², niet modulair. Perceel nr. 3: gebouwen vanaf 5000 m², modulair.
Gunningscriterium : laagste prijs.
Bestek nr. PO/CAL/2009/0210 kan gratis via e-mail bekomen worden bij het secretariaat van Arch-Index tel. 051/25.21.00 of e-mail naar : archindex@adorka.be met vermelding “bestek en bijlage 51-10 ” of gratis te downloaden op www.publicatiesonline.be
Nadere inlichtingen: administratief: Patrik Van Ostaeyen: tel. 03/544.42.08 technisch: Quinten Waterschoot: tel. 03/244.50.56
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: vrijdag 27 november 2009 te 11:00 u. bij de Dienst aanbestedingen, Desguinlei 33 - gelijkvloers, 2018 Antwerpen.
|
III.11) Renovatie en uitbreiding hoeve voor evenementenUitvoeren van een studieopdracht voor het opmaken van het ontwerp en opvolging m.i.v. veiligheidscoordinatie ontwerp en verwezenlijking van renovatie- en uitbreidingswerken aan Hoeve Nothengem te Nossegem - Sint-Lambertusstraat nr. 1 (kadastrale sectie B, nr. 106F). |
Varianten worden geaccepteerd. Het verrichten van de dienst is voorbehouden aan architecten of ingenieurarchitecten. Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen : 120 dagen.
Het bestek kan tot en met maandag 23 november 2009 gratis verkregen worden bij : dienst Openbare Werken Steenokkerzeelstraat 56, 1930 Zaventem tel.: 02/717.88.81 – fax : 02/725.46.85 e-mail: openbare.werken@zaventem.be waar ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn bij dhr. Anthony Casteels (werftoezichter).
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: vrijdag 27 november 2009 te 10:00 u. Steenokkerzeelstraat 56, 1930 Zaventem (gebouw rechts - in de vergaderzaal van de dienst Openbare Werken - gelijkvloers).
|
III.12) Inrichtingsplan en ontwerp 30-tal sociale koopwoningenIn het kader van een beperkte offerteaanvraag wenst de sociale bouwmaatschappij “Gewestelijke Maatschappij voor de Kleine Landeigendom van Mechelen en Omstreken” een architectuuropdracht te lanceren voor de realisatie van +/- 30 sociale koopwoningen op een bouwterrein gelegen aan de Zonnestraat / Boerenkrijgstraat te 2800 Mechelen.
De opdracht behelst zowel het ontwerp van een stedenbouwkundig inrichtingsplan als het architecturaal ontwerp van het beoogde project, evenals de opvolging van de bouwwerken van deze voor de onmiddellijke verkoop bestemde woningen.
De daartoe opgezette procedure verloopt in 2 fasen:
- fase 1: de oproep tot mededinging en kandidaatstelling; deze fase wordt afgesloten met de selectie van vijf ontwerpers uit alle kandidaten ;
- fase 2: de offerteaanvraag waarbij de geselecteerde ontwerpers elk een schetsontwerp moeten indienen; deze fase wordt afgerond met de gunning van de architectuuropdracht aan de weerhouden laureaat ; het typecontract 98.2_2006 en het barema der erelonen 2006 van de VMSW zijn daarbij van toepassing.
Toelatingsvoorwaarden
- Het ontwerpteam bestaat uit minstens 1 architect ingeschreven op de tabel van de Orde van Architecten. De samenstelling van het ontwerpteam wordt opgegeven.
- Het ontwerpteam heeft minstens al ervaring opgedaan bij het ontwerp en de realisatie van (een) overheidsopdracht(en). Ervaring met groepswoningbouw of met sociale huisvesting strekt daarbij zeker tot aanbeveling;
- Alle leden van het deelnemende ontwerpteam dienen in te stemmen met de ereloonovereenkomst verbonden aan de te gunnen opdracht;
- De projectvoorstellen moeten kaderen binnen de bepalingen en richtlijnen van de C2008 (i.c. het kwaliteitskader van de VMSW voor sociale huisvestingsprojecten) en worden verder ontwikkeld binnen de wet op de overheidsopdrachten.
De volledige omschrijving van de opdracht, het indicatief programma, de toelatingsvoorwaarden, en de selectie- en gunningcriteria zijn zowel in digitale als in papieren versie bij de initiatiefnemende maatschappij tot vrijdag 27 november 2009 verkrijgbaar. U kan deze aanvragen: of telefonisch: tel. 015/20.74.12. Contactpersoon: Ann Vangenechten, projectcoördinator. of via e-mail: ann.vangenechten@klemechelen.woonnet.be
De uiterste termijn voor ontvangst van de kandidaatstellingen is maandag 30 november 2009 te 12:00 u.
Uiterlijk 40 dagen na het openen van de inschrijvingen (9 januari 2010) wordt deze fase afgerond met de selectie van 5 ontwerpers.
|
III.13) Ontwerp schoolgebouwAlgemene offerteaanvraag voor het ontwerpen van een schoolgebouw aan de Dorpsstraat18. Fase 1 : 2050 m2 Fase 2 : 1248 m2 Geraamde waarde zonder BTW : 4.155.480 EUR
Deelnemingsvoorwaarden
- Ingeschreven zijn op de tabel van de Orde van Architecten.
- RSZ-attest 2e kwartaal 2009.
- Beschikken over diverse referenties van overheidsopdrachten met betrekking tot schoolgebouwen.
- Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
Gunningscriteria
- Conceptontwerp voor Fase 1 en fase 2
- Raming volledige bouwkost
- Het honorarium van het ontwerpteam
- Voldoen aan de selectiecriteria.
Dossier nr. 2009/24/IKSO digitaal te bekomen via e-mail. Aanvraag te sturen naar: roger.nelissen@ikso-hoeselt.be
Nadere inlichtingen: vzw KSO Sint-Jozef Bilzen-Hoeselt IKSO, t.a.v. dhr. Roger Nelissen Dorpsstraat 18, 3730 Hoeselt Tel. 0476/95.59.53 - fax 089/50.16.74 E-mail: roger.nelissen@ikso-hoeselt.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening deelnemingsaanvragen: maandag 30 november 2009 te 16:00 u.
|
III. 14) Uitbreiding(nieuwbouw en renovatie) van een kantoorgebouwAanstelling architect voor uitbreiding(nieuwbouw en renovatie) van een kantoorgebouw.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: tot 7 april 2010.
Gunningscriteria
- Het ereloon - Weging : 45.
- Visie van de inschrijver op de opdracht: de volledigheid van de studie, de integratie met andere aspecten(architectuur, veiligheid, functionaliteit, kostprijs van het project, energieverbruik, enz...) - Weging : 35.
- De expertise en de referenties van gelijkaardige studieopdrachten - Weging : 20.
Dossier nr. 2009-10-26/1 gratis verkrijgbaar bij Gemeente Herenthout De heer Chris De Winter Bouwelse Steenweg 8 2270 Herenthout Tel. 014/50.78.58 - fax 014/50.78.30 E-mail : chris.dewinter@herenthout.be bij wie ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn.
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: vrijdag 4 december 2009 te 10:00 u. in het Gemeentehuis, 'oude trouwzaal'.
|
III. 15) Jeugdlokalen met polyvalente ruimteStudieopdracht ontwerpen van jeugdlokalen (type industriebouw)met een polyvalente ruimte op het sportpark te Pittem.
Het project voorziet in de bouw van een jeugdcentrum met diverse lokalen voor 3 jeugdverenigingen en een polyvalente ruimte. De polyvalente ruimte zal ook opengesteld worden voor andere activiteiten dan die van de jeugdverenigingen. Er worden de nodige bergingen, zowel binnen als buiten, voorzien voor het materiaal van de jeugdverenigingen. Het jeugdcentrum wordt ook uitgerust met de nodige sanitaire voorzieningen en een bureau voor de jeugdconsulente.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: tot 13 april 2010.
Deelnemingsvoorwaarden
- Fiscaal attest (in orde zijn met de betaling van de btw en belastingen).
- De recentste uittreksels uit de balans en de jaarrekening waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
- Opgave van de samenstelling van het bureau met vermelding van de respectievelijke studie en/of beroepskwalificaties; dit bureau dient minstens te bestaan uit één architect ingeschreven op de tabel van de orde van architecten.
- Een gestaafde verklaring waaruit de ervaring blijkt met de regelgeving op het stuk van overheidsopdrachten.
Gunningscriteria
- schetsontwerp - Weging : 50
- budget - Weging : 20
- ervaring - Weging : 10
- termijn - Weging : 10
- Prijs - Weging : 10.
Dossier nr. OO-644 tot en met 11 december 2009 te verkrijgen aan 25-EUR door overschrijving op rekeningnummer 091-0002448-52 of afhaling elke werkdag van 9.00 tot 12.00 en van 13.30 tot 17.00 u bij de technische dienst op het gemeentehuis te Pittem, Markt 1.
Nadere inlichtingen en adres waarnaar de inschrijvingen moeten gestuurd worden: Gemeente Pittem Mevrouw Ilse Cloet Markt 1, 8740 Pittem Tel. 051/46.03.64 - fax 051/46.03.58 E-mail : ilse.cloet@pittem.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: maandag 14 december 2009 te 11:00 u. in de raadzaal van het Gemeentehuis.
|
III. 16) Ontwerp buitenschoolse kinderopvangAanstelling ontwerper voor de oprichting van een buitenschoolse kinderopvang te Lichtaart. Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: tot 27 mei 2010.
Deelnemingsvoorwaarden
- Architecten die zijn ingeschreven op de tabel van de orde van architecten als zelfstandige of een vennootschap waarvan de statuten zijn goedgekeurd door de orde van architecten, waarbinnen de architect als vennoot zijn beroep uitoefent.
- Architecten - stagiairs die ingeschreven zijn op de lijst van de stagiairs van de orde van architecten;
- Buitenlandse architecten die voldoen aan de directieven van EEG 85.384 en die een attest voorleggen van de orde van architecten waaruit blijkt dat zijn een aanvraag tot erkenning als dienstverrichter bij de orde hebben ingediend.
De aanbestedende overheid zal alle overige informatie over de inschrijvers (RSZ- en fiscaal attest) zelf opvragen (n.v.d.r. en zo hoort het ook !)
Gunningscriteria:
- Ereloon - Weging: 20
- Kostprijs van het voorgestelde project - Weging: 20
- De mate waarin het voorstel aansluit bij de visietekst - Weging: 40
- Voorgestelde materialen & technieken (functionaliteit, duurzaamheid, energiehuishouding, ....) - Weging: 20.
Dossier nr. 2009053 kan gratis opgehaald worden bij de technische dienst in het gemeentehuis te Kasterlee tijdens de openingsuren: ma - vr, 9.00 tot 12.00, ma en wo 14.00 tot 17.00, ma 18.00 tot 20.00 u. Ofwel door aanvraag per e-mail op volgend adres : td@kasterlee.be
Nadere inlichtingen en adres voor insturen inschrijvingen: Gemeente Kasterlee Mevrouw Hanne Creten Markt 1, 2460 Kasterlee Tel. 014/85.99.15 - fax 014/85.07.77 E-mail: hanne.creten@kasterlee.be
Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen: woensdag 27 januari 2010 te 10:00 u. in het de polyvalente zaal van het Gemeentehuis van Kasterlee.
|
|
|