Als u deze nieuwsbrief in onleesbare code krijgt kunt u deze op http://new.multimail.be/sub/Arch-Index/Nieuwsbriefnr62rechtzetting.htm online bekijken

Nieuwsbrief nr 62 rechtzetting
donderdag 3 februari 2011
I. Rechtzetting
  Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
vrijdag 25 februari 2011 te 17:00 u.

In de nieuwsbrief die u vandaag ontving, dient onder de aanbestedingsberichten voor architectuurbureaus in punt 8 de laatste zin onder de datum “25 februari 2011, te 17:00 u.” geschrapt te worden.

Er is met andere woorden geen openingszitting van de kandidaturen voorzien, vermits het hier enkel een oproep tot kandidatuurstelling betreft. Om onduidelijke reden werd door ons vermeld dat er een openingszitting was voorzien in het Stadhuis van Vilvoorde !
 
   
II. Vacatures
 
  1. Luc De Beir + Architecten
  2. Bureau voor Expertise & Architectuur
  3. Util Struktuurstudies
  4. Vlaams Energieagentschap
   
III. Open oproep Vlaamse Bouwmeester nr. 21
  17 projecten – dinsdag 1 maart 2011. Lees verder …
   
IV. Aanbestedingen en offerteaanvragen voor architectuur- en studiebureaus
 
  1. Uitbreiding en vernieuwing woonzorgcentrum: Zwevegem, 15 februari 2011.
  2. 6 sociale wooneenheden + 4 eengezinswoningen: Oostkamp, 16 februari 2011.
  3. Hoekgebouw – 20-tal sociale wooneenheden + ondergrondse parking: Deurne, 17 februari 2011.
  4. Renovatie en aanpassing diverse clubhuizen voor senioren: Gent, 17 februari 2011.
  5. Restauratie en renovatie feestzaal: Mechelen, 21 februari 2011.
  6. Herinrichting bibliotheek: Evergem, 22 februari 2011.
  7. Renovatie voormalig rusthuis: Genk, 24 februari 2011.
  8. Glazen overkapping lokettenzaal: Brussel, 25 februari 2011.
  9. Sociaal woningbouwproject Mahatma Gandiwijk: Mechelen, 25 februari 2011.
  10. Herinrichting museum Memling in Sint-Jan en omgeving: Brugge, 25 februari 2011
  11. Ontwerpers voor sociale woonprojecten: Brugge, 25 februari 2011.
  12. Uitbreiding politiecentrum: Mechelen, 28 februari 2011.
  13. Ontwerper voor bouw passiefschool: Merelbeke, 2 maart 2011.
  14. Ontwerp bouw proefbedrijf voor de veehouderij: Geel, 2 maart 2011.
  15. Studieopdracht ruraal erfgoed oevergebied Linkerschelde: Antwerpen, 4 maart 2011.
  16. Studieopdracht nieuwbouw General Aviation Terminal: Deurne, 4 maart 2011.
  17. Ontwerp ontmoetingscentrum: Bissegem, 4 maart 2011.
  18. Volledig opdracht voor renovatie van het Pacheco-Instituut: Brussel, 7 maart 2011.
  19. Vernieuwbouw tot Mode,- en Designcentrum + 4 wooneenheden: Brussel, 7 maart 2011.
  20. Inrichting textielgebouw tot schoolgebouw: Gent, 9 maart 2011.
   


Scanpro

II.) VACATURES

Luc De Beir + Architecten

Luc De Beir + Architecten is gevestigd te Knokke-Heist en is werkzaam tot ver buiten de kustregio. Wij zijn op zoek naar een architect of ingenieurarchitect (mogelijks ook assistent-architect) met ruime ervaring. De samenwerking is voorzien voor een lange termijn met ambitieuze projecten en dit in een dynamisch kantoor. Kennis Vectorworks is een plusplunt maar geen vereiste.
Meer informatie over Luc De Beir + Architecten:
www.architecten-debeir.be.
Interesse: contact opnemen met
Diane De Beir-Monbailliu
tel 050/62.36.10 of stuur een e-mail met uw gegevens naar info@architecten-debeir.be.
Klik hier voor omschrijving vacature.

Bureau voor Expertise & Architectuur

Regio W-Vl - O-Vl:
Architect - Assistent-architect – Bouwk. ing – Bouwk. tekenaar - ... .
Bediendecontract.
Activiteiten: expertises en gevelrenovaties.
BUREAU voor EXPERTISE & ARCHITECTUUR bvba
Joost BEKE, architect
tel. 0475/68.21.35

UTIL Struktuurstudies

UTIL STRUKTUURSTUDIES is momenteel op zoek naar een bouwkundig tekenaar met goed ruimtelijk inzicht en brede interesse in verschillende CAD toepassingen.
Ben je geïnteresseerd, bezorg ons dan je cv. 
Wij contacteren je voor een afspraak. 
info@util.be  -  www.util.be

Vlaams Energieagentschap

is op zoek naar twee beleidsmedewerkers energieprestaties van gebouwen.
De functiebeschrijving, het takenpakket en deelnemingsvereisten vind je op
door te klikken op volgende link :
III-4-Vlaams_Energieagentschap



Scanpro

III.) Open oproep nr. 21 van de Vlaamse Bouwmeester

Vlaanderen

Open Oproep voor diverse opdrachten op het vlak van bouwkunde, stedenbouw en landschapsarchitectuur. Oproep tot kandidaatstelling om op een lijst van kandidaat-ontwerpers te worden opgenomen voor de uitvoering van diensten voor de Vlaamse Overheid, verzelfstandigde agentschappen en lokale besturen.

De uitgebreide beschrijving van de 17 projecten kan u vanaf vandaag vinden op
http://www.vlaamsbouwmeester.be/instrumenten/open
_oproep/nieuwe_open_oproep/nieuwe_open_oproep.aspx


Deelnemingsvoorwaarden
  • een bewijs van verzekering tegen beroepsfouten voorleggen bij deelneming aan de gunningsfase ;
  • een RSZ-attest bij deelneming aan de gunningsfase ;
  • voor architectuuropdrachten is de inschrijving op de lijst van de beroepsorde van architecten (of een
  • gelijkaardige beroepsvereniging in de Europese Unie) vereist.

Selectiecriteria in volgorde van afnemende belangrijkheid:
  1. de algemene ontwerpmatige deskundigheid met betrekking tot de projectopdracht;
  2. het algemeen analytisch en conceptuele vermogen op het landschappelijke, stedenbouwkundige, architectonische vlak en op het vlak van duurzaamheid;
  3. de specifieke projectgebonden teamdeskundigheid gericht op een integrale aanpak;
  4. teamsamenstelling, vakbekwaamheid en relevante ervaring.
Beschrijving 17 projecten.
Het overzicht van de projecten kan u hier vinden;
de publicatie met het projectenoverzicht kan u hier downloaden.

Procedure
De kandidaten kunnen in hun aanmeldingsdossier aangeven met wie zij wensen samen te werken of zich tijdelijk te verenigen (andere ontwerpers, raadgevende ingenieurs,...). In het stadium van de kandidatuurstelling volstaat de intentie tot samenwerking en de opgave van de partners. In functie van de uitvoering van de opdracht dienen de geselecteerde bureaus bij deelname aan de gunningsfase, aan te geven welke associaties ze aangaan.

De kandidatuurdossiers kunnen worden afgegeven tegen ontvangstbewijs, of verstuurd. Een dossier dat na de gestelde datum en uur toekomt kan slechts in aanmerking worden genomen indien het ten laatste daags voordien als aangetekende zending bij de post werd aangeboden. De verantwoordelijkheid voor de tijdige bezorging en bewijslast terzake ligt volledig bij de inschrijver. Er kunnen geen documenten per e-mail of per fax ingediend worden. Deze worden zonder uitzondering verwijderd.

Enkel ontwerpers die een volledig nieuw kandidatuurdossier indienden vanaf Open Oproep 15 kunnen hun kandidatuur bevestigen door uitsluitend een deelnemingsformulier in te dienen. Dit kan alleen op voorwaarde dat de bureaupresentatie nog actueel is.

  1. Een in tweevoud in te dienen kandidatuurdossier bestaat uit:
    deelnemingsformulier, behoorlijk ingevuld en ondertekend door de bevoegde persoon of personen ;
    de inlichtingen en gegevens m.b.t. de bureaupresentatie: bureausamenstelling, - uitrusting, opdrachtenportefeuille,... portfolio.
  2. Minimumeisen: elke portfolio moet minimaal 3 projecten, al dan niet gelijkaardige, in eigen naam omvatten die toelaten de ontwerpmatige deskundigheid en het conceptuele vermogen te beoordelen. De projecten kunnen zowel realisaties zijn als niet gerealiseerde ontwerpen.
Inschrijving
Om de inschrijvingsprocedure te starten dient u in te loggen met uw bureaucode en paswoord.
Als u voor de eerste keer wenst in te schrijven voor de Open Oproep dient u zich eerst te registreren. Een stap-voor-stap handleiding voor het online gedeelte van de inschrijving kan u hier vinden.

Aan het eind van de online procedure kan u het deelnemingsformulier aanmaken en downloaden. Om geldig ingeschreven te zijn dient u ons twee ondertekende exemplaren van dit formulier te bezorgen. Als u inschrijft als tijdelijke vereniging dienen alle leden het deelnemingsformulier te ondertekenen

Als dit uw eerste deelname is aan de Open Oproep of als u niet meer heeft deelgenomen sinds Open Oproep 15, dient u ons ook twee exemplaren van uw portfolio te bezorgen.

Uw inschrijving is slechts geldig als wij deze ontvangen voor dinsdag 1 maart 2011 om 16u of als zij ten laatste maandag 28 februari aangetekend verstuurd wordt (poststempel als bewijs).

Nadere inlichtingen
Vlaams bouwmeester,
t.a.v. architect Tania Hertveld (team Vlaams bouwmeester)
Boudewijnlaan 30 bus 45, 1000 Brussel
Tel. 02/553.74.00 - fax 02/553.75.00
E-mail: bouwmeester@vlaanderen.be

Uiterste tijdstip voor ontvangst van deelnemingsaanvragen: dinsdag 1 maart 2011, 16.00 uur.



Scanpro

IV. 1) Uitbreiding en vernieuwing woonzorgcentrum

ZWEVEGEM

De uit te voeren opdracht omvat studie architectuur, technieken, stabiliteit en EPB voor de uitbreidings- en vernieuwingswerken (bouw) van het OCMW-Woonzorgcentrum Sint-Amand te Zwevegem, Otegemstraat 75.
Raming: 10 miljoen euro.

Overzicht plannen Woonzorgcentrum – bijlage bij het bestek voor de opdracht ‘Studieopdracht architectuur, technieken, stabiliteit en EPB voor de uitbreidings- en vernieuwingswerken (bouw) van het OCMW-WoonZorgcentrum Sint-Amand.’
Zie: http://www.zwevegem.be/plannenwzc

Deze plannen zijn beschikbaar in het kader van de offerteopmaak voor dit project.
Opgepast: dit zijn geen as-built plannen, m.a.w., de werkelijke toestand kan verschillen ten opzicht van de plannen. Deze plannen geven echter wel een idee van de bouw en indeling van het rusthuis.

Bestek te bekomen bij:
OCMW-Zwevegem
dhr. Benedikt Planckaert - Jozef Tienpont
Blokkestraat 29a, 8550 Zwevegem
Tel. 056/76.52.00 - E-mail: info@ocmw.zwevegem.be
bij wie ook nadere inlichtingen te bekomen zijn.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen:
dinsdag 15 februari 2011 te 09:00 u.
in de Raadzaal OCMW, Blokkestraat 29 A te 8550 Zwevegem



Scanpro

IV. 2) 6 sociale wooneenheden + 4 eengezinswoningen

OOSTKAMP

Algemene offerteaanvraag voor een architectuuropdracht : studie, ontwerp, leiding en toezicht op de werken voor het bouwen van een zestal sociale woongelegenheden en een viertal ééngezinswoningen, Walstraat.

Dossier nr. 3782
enkel te verkrijgen na overschrijving voor 9 februari 2011 van 53,- EUR (incl. btw en verzendingskosten) op het rekeningnummer 091-0006538-68 van de WVI met vermelding algemene “offerteaanvraag architectuuropdracht Walstraat Oostkamp”.

Nadere inlichtingen
WVI
dhr. Dieter VANDENBERGHE
Baron Ruzettelaan 35
8310 ASSEBROEK
Tel. 050/36.71.71 – Fax 050/35.68.49
e: d.vandenberghe@wvi.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen:
woensdag 16 februari 2011 te 10:30 u.
in de kantoren van de wvi, Baron Ruzettelaan 35 te 8310 Assebroek.



Scanpro

IV. 3) Hoekgebouw: 20-tal sociale wooneenheden + ondergrondse parking

DEURNE

Offertevraag voor opdracht met als voorwerp het volledig ontwerp, de administratieve afhandeling, de werfopvolging, de coördinatie en de leiding der werken voor het bouwen van een hoekgebouw, gelegen aan de Turnhoutsebaan 19-29 en de Hallershofstraat te Deurne, met bijzondere aandacht voor de stedenbouwkundige implicaties. Dit hoekpand dient een 20-tal sociale woonentiteiten te bevatten en een ondergrondse parking.

Borgsom bij toewijzing: 5% op het geheel van de erelonen binnen de 30 kalenderdagen na het ingaan van de ontwerpfase. De totale borgstelling wordt bij de voorlopige oplevering vrijgegeven

Deelnemingsvoorwaarden (1e ronde van de offertevraag)
  • ingeschreven zijn op de tabel van de Orde van Architecten;
  • bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's;
  • zich niet bevinden in één van de gevallen van uitsluiting vermeld in art. 69 van het K.B. van 08/01/1996;
  • reeds een invulnieuwbouwproject van minstens 10 wooneenheden hebben ontworpen;
  • deskundigheid, ervaring en relevante referenties in het opmaken van ontwerpen en uitvoeren van nieuwbouwprojecten m.b.t.:
    • woongebouwen, bij voorkeur in de sociale huisvestingssector;
    • stedelijk inbreidingsprojecten;
    • overheidsopdrachten en / of gesubsidieerde werken a.d.h.v. een oplijsting van gerealiseerde referentieprojecten met vermelding van kostprijs, uitvoeringsdatum en opdrachtgever ; vervolgens een overzicht van de 3 meest relevante en kwalitatieve referentieprojecten, gerealiseerd tussen 1995-2010 met typeplannen, vermelding van het bouwbudget, een beknopte toelichting, afbeeldingen en een korte motivatie waarom deze projecten als referentie gekozen zijn.
  • Visie op de uit te voeren opdracht, de context en het programma in een beschrijvende nota van maximaal 1 A4.
  • Samenstelling van het bureau en curriculum van de natuurlijke persoon (projectleider + teamsamenstelling) die belast wordt met het opvolgen / uitvoeren van deze opdracht.

Dossier
gratis te bekomen tot 11 februari 2011, 14:00 u., bij:
Woonhaven Antwerpen cvba
Arch. Alexia DE VOS
Steenhouwersvest 61, 2000 ANTWERPEN
Tel. 03/213.67.74 - fax 03/221.90.79
E-mail: projecten@woonhaven.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
donderdag 17 februari 2011 te 14:00 u.



Scanpro

IV. 4) Renovatie en aanpassing diverse clubhuizen voor senioren

GENT

Deze studieopdracht omvat bouwkundige en technische renovatie- en aanpassingswerken brandveiligheid van 23 clubhuizen en integrale aanpak van 10 clubhuizen voor senioren

Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.
Borgtocht bij toewijzing: 2250 euro.

Deelnemingsvoorwaarden
  • RSZ-attest;
  • Nota omtrent de samenstelling van het ontwerpteam en de onderlinge verantwoordelijkheden. Het personeel, medewerkers of onderaannemers welke met de uitvoering van onderhavige opdracht zullen worden belast alsook degenen die hen zullen vervangen in geval van afwezigheid dienen de nodige studiekwalificaties, beroepservaring en specialisaties te hebben. Het ontwerpteam moet minstens bestaan uit:
    1. een architect of burgerlijk ingenieur-architect
    2. een burgerlijk of industrieel ingenieur gespecialiseerd in technische uitrustingen van gebouwen beiden met een aan te tonen ervaring.
  • bewijs van inschrijving bij de Orde van Architecten van de persoon en/of zijn vervanger die de plannen voor de bouwaanvraag zal ondertekenen;
  • Het ontwerpteam zal zijn ervaring aantonen op volgende vlakken:
    1. renovatiewerken met zowel bouwkundige als technische aspecten, en zorgvuldige coördinatie en afstemming van de beide aspecten;
    2. de toepassing van de meest recente voorschriften op het vlak van Duurzaam Bouwen, RWEG, integrale toegankelijkheid, brandveiligheid;
    3. opvolging van renovatieprojecten met een beperkt budget en strakke timing, en waarbij een gestructureerde aanpak nodig was.
    Hierbij wordt een lijst gevoegd van minimum 3 gelijkaardige opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, gestaafd door getuigschrijften van goede uitvoering voor de belangrijkste werken. Deze getuigschriften bevatten het bedrag, het tijdstip en de plaats van de uitvoering van de werken

Gunningscriterium
laagste prijs.

Dossier nr. BB09625/01/00/00
Het bestek en de aanvullende stukken kunnen gratis verkregen worden in de
Stadswinkel, Administratief Centrum Stad Gent (gelijkvloers),
Woodrow Wilsonplein 1, 9000 Gent,
elke werkdag van 9 tot 17 uur, woensdag tot 18 uur en zaterdag tot 11.30 uur.
Tel. 09/266.70.40 - Fax: 09/266.70.40
E-mail: stadswinkel@gent.be
U kan de documenten ter plaatse verkrijgen of vragen om deze per post over te maken. Dit laatste dient schriftelijk te gebeuren: per brief, fax of e-mail.
U dient volgende gegevens te verstrekken: uw naam en adres, en de vermelding ” 'aanvraag bijzonder bestek BB09759/01/00/00 Diverse clubhuizen voor senioren van de Stad Gent - Studieopdracht voor bouwkundige en technische renovatie- en aanpassingswerken‘”.

Nadere inlichtingen:
van inhoudelijke en technische aard:
dhr. Erik BONTE
Departement Facility Management, Dienst Bouwprojecten
tel. 09/266.58.00 - e-mail: bouwprojecten@gent.be

Inschrijvingen moeten worden gericht aan:
Stad Gent
College van burgemeester en schepenen
Botermarkt 1, 9000 Gent.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening inschrijvingen:
donderdag 17 februari 2011 te 10:00 u.
in het Stadhuis, Botermarkt 1 te Gent.



Scanpro

IV. 5) Restauratie en renovatie feestzaal

MECHELEN

Foto: Tijl Vereenooghe

Aanstelling ontwerper voor de restauratie en renovatie van de feestzaal aan de Frederik de Merodestraat.

Deelnemingsvoorwaarden
  • bewijs van verzekering beroepsaansprakelijkheid;
  • referenties;
  • RSZ-attest.

Gunningscriteria
  1. concept – 60 punten.
  2. plan van aanpak – 30 punten.
  3. te leveren diensten – 10 punten.

Dossier nr. 10.121
te bekomen tot en met 15 februari 2011 bij
Stad Mechelen
Paul ROMEYNS (Hoofdmedewerker-Stedelijke Infrastructuur)
Grote Markt 21, 2800 Mechelen
Tel. 015/29.75.34 – Fax 015/29.75.21
E-mail: paul.romeyns@mechelen.be
bij wie ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening inschrijvingen:
maandag 21 februari 2011 te 10:00 u.
in vergaderzaal dienst monumentenzorg, eerste verdieping, Befferstraat 25 te 2800 Mechelen.



Scanpro

IV. 6) Herinrichting bibliotheek

EVERGEM

Ontwerper voor herinrichting Bibliotheek Evergem, Bibliotheekstraat 12.

Borgsom bij toewijzing: 5%.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Een verklaring op erewoord zich niet in een van de gevallen te bevinden zoals bedoeld in artikel 17 van het K.B. van 8 januari 1996; (modeldocument te verkrijgen bij de aanbestedende dienst)
  • Het curriculum vitae en de studie- en/of beroepskwalificaties van de inschrijver en/of van het ondernemingskader, ook en in het bijzonder van de personen, die met het verlenen van de dienst worden belast én hun ervaring in de uitvoering van soortgelijke projecten.
  • Een lijst van de voornaamste (minimaal 3) gelijkaardige projecten uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar met korte beschrijving van elk project (maximaal 1 A4).
  • Een opgave van het gedeelte van de opdracht dat de dienstverlener desgevallend voornemens is te laten uitvoeren in onderaanneming. Een vermelding van de onderaannemers met de nodige referenties en hun kwalificaties voor het pakket dat zij zullen uitvoeren.
  • De opdracht vereist een multidisciplinair team. De inschrijvers moeten minstens beschikken over volgende competenties:
    • Deskundigheid in de uitvoering van opdrachten voor openbare besturen.
    • Deskundigheid in vergelijkbare projecten van visievorming.
    • Deskundigheid in de hedendaagse werking van bibliotheken.
    • Deskundigheid met betrekking tot technieken als verlichting, verwarming, ventilatie, aansluitingen van allerlei aard, …
    • Deskundigheid met betrekking tot het communicatieproces.
    • Deskundigheid met betrekking tot het besluitvormingsproces.
Enkel de offertes van de inschrijvers die worden geselecteerd op basis van hiervoor vermelde criteria, komen in aanmerking voor verder onderzoek en gebeurlijke gunning.

Gunningscriteria
  1. Prijs - Weging: 50.
  2. Methodiek, stappenplan en visie - Weging: 25.
  3. Ervaring - Weging: 25.
Bestek nr. B/2010/180/EM
tot en met 15 februari 2011 gratis te bekomen bij
Gemeente Evergem
Mevrouw Sabine DE MEYER
Fortune De Kokerlaan 11, 9940 EVERGEM
tel. 09/216.05.33 – fax 09/ 253.74.89
e-mail: sabine.demeyer@evergem.be
bij wie ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn.

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
dinsdag 22 februari 2011, te 11:00 u.
in het Gemeentehuis van Evergem.



Scanpro

IV. 7) Renovatie voormalig rust- en verzorgingstehuis

GENK

Opstellen bouwkundig ontwerp en uitvoeren stabiliteitsstudie renovatie gebouw Heiderust.

Borgsom bij toewijzing: 5% van het geraamde ereloonbedrag.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden
  • bijvoegen van een attest waaruit blijkt dat de ontwerper is verzekerd voor zijn beroepsaansprakelijkheid met inbegrip van zijn tienjarige aansprakelijkheid ;
  • recente referenties van soortgelijke opdrachten;
  • namen, beroepskwalificaties en opleiding en ervaring in soortgelijke opdrachten van de personen die de opdracht zullen uitvoeren .

Gunningscriteria
  1. ereloontarief voor architectuur, stabiliteit en ontwerpcoördinatie - Weging: 40
  2. service en continue bereikbaarheid - Weging: 30
  3. garantie realisatie programma van eisen opdrachtgever - Weging: 30 punten.
Dossier
te bekomen door overschrijving van 50-EUR voor 20 februari 2011
op rekeningnummer 091-0009908-43
met vermelding van 'lastenboek bouwkundig ontwerp en stabiliteit renovatie gebouw Heiderust'
of via contante betaling (lastenboek af te halen bij de Technisch-facilitaire diensten administratie, H. Decleenestraat 7, 3600 Genk tijdens de kantooruren 09-12 u. en 14 -16 u).

Nadere inlichtingen
OCMW
dhr. Vital TIELENS
Weg naar As 58, 3600 GENK
fax 089/57.32.58 - vital.tielens@ocmwgenk.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen:
donderdag 24 februari 2011 te 10:00 u.
in het Administratief centrum OCMW, gebouw Heiderust, vergaderzaal Klotbroek (1e verdieping), Weg naar As 58, te Genk.
Alleen de inschrijvers mogen de opening bijwonen



Scanpro

IV. 8) Studieopdracht voor de bouw van een glazen overkapping

BRUSSEL

Studieopdracht voor de bouw van een glazen overkapping op niveau van het dak, de afbraak van het glazen gedeelte van de huidige onderliggende lichtstraat die de lokettenzaal overdekt en restauratie van de binnenstructuur.
De nieuwe overkapping bestaat uit twee delen telkens met een breedte van 16 m en een lengte van 82 m.

De Bank bekwam een principiële bouwtoelating (gabariet) en er zijn reeds een aantal haalbaarheidsstudies (stabiliteit, rookevacuatie, bouwfysisch advies) uigevoerd.
De opdracht gebeurt in nauw overleg met de dienst Uitrusting en Technieken van de Bank en omvat alle activiteiten nodig voor de volledige afhandeling van het project met inbegrip van:
  • uitwerken van het ontwerp met esthetische en technische inbreng,
  • de technische coördinatie en de veiligheidscoördinatie,
  • voorzieningen voor het reinigen van alle delen van het atrium en de onderliggende gevelvlakken,
  • voorzieningen voor de controle van het binnenklimaat zonder gebruik te maken van actieve koeling of verwarming,
  • integratie van reeds geplaatste koelgroepen op het dak,
  • de technische installaties met de rookevacuatie in het bijzonder.

Deelnemingsvoorwaarden
  • een verklaring dat de inschrijver zich niet in de uitsluitingscriteria bevindt van artikel 69 (K.B. van 8 januari 1996);
  • het bewijs van inschrijving bij de Kruispuntbank van Ondernemingen of het handelsregister;
  • de laatste drie jaarverslagen en jaarrekeningen (balans en resultatenrekeningen), uitgezonderd voor de Belgische ondernemingen die deze jaarlijks neerleggen bij de Nationale Bank. Volgende ratio's zullen onderzocht worden en dienen minstens de waarde tussen haakjes te bereiken: solvabiliteit (20%), liquiditeit ( 1), eigen vermogen (positief), bedrijfskapitaal (positief), vervallen schulden t.o.v. belasting en RSZ (onbestaande) en overgedragen verlies (lager dan 50 % van Kapitaal + Reserves). De firma's die niet aan minstens 4 van deze ratio’s voldoen zullen van ambtswege niet weerhouden worden.
  • een lijst van vergelijkbare referenties gedurende de 5 laatste jaren met een korte beschrijving (foto's, ...), vermelding van jaar van uitvoering, kostprijs, naam van de opdrachtgever, contactpersoon en telefoonnummer.
  • referenties van werken gerealiseerd met blijvende bezetting van het gebouw tijdens de werken strekken tot aanbeveling;
  • een overzicht van de organisatorische structuur van de onderneming, met eventuele kwaliteitsborging zoals ISO 9000-reeks of evenwaardig;
  • de capaciteit van het personeel dat kan worden ingezet tot de eindafwerking;
  • het opleidingsniveau en professionele kwalificaties (ervaring, basis- en bijkomende opleidingen) van het personeel, de middelen waarover de onderneming beschikt (hardware, software, AutoCad 2010, presentatiesoftware 3D, ...);
  • een verklaring dat de firma de opdracht zowel in het Nederlands als in het Frans kan uitvoeren;
  • het bewijs dat de firma beschikt over een eigen veiligheidscoördinator, met erkenning beroepskwalificaties conform de geldende Europese richtlijnen en ervaring in dergelijke werken;
  • een lijst van de ontwerpers die ingeschreven zijn op de lijst van de Orde van Architecten;

Dossier 2011-317
gratis te verkrijgen bij
Nationale Bank van België
De heer Tom PLASSCHAERT, Hoofd van de cel Centrale Aankoopadministratie
de Berlaimontlaan 14
1000 BRUSSEL
Tel. 02/221.24.73 - fax 02/221.31.06
E-mail: caa@nbb.be

Nadere inlichtingen
De heer Gaston STUYCK
Tel. 02/221.46.19- fax 02/221.31.31
E-mail: gaston.stuyck@nbb.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
vrijdag 25 februari 2011 te 17:00 u.



Scanpro

IV. 9) Sociaal woningbouwproject Mahatma Gandiwijk

MECHELEN

(Heraanbesteding van opdracht: zie nieuwsbrief nr. 60 – nr. 11).

Algemene offerteaanvraag voor de aanstelling van een ontwerpteam voor het ontwerp, de studie, de opvolging en de interne leiding van de realisatie van het per perceel voorzien aantal sociale woonentiteiten (nieuwbouw) in de Mahatma Gandhiwijk.
De opdracht is onderverdeeld in 3 percelen:
  • Perceel 1: 50-55 woonentiteiten
  • Perceel 2: 150-160 woonentiteiten
  • Perceel 3: 160-170 woonentiteiten.

Dossier nr. 2010-24
gratis te verkrijgen tot 16 februari 2011
De Mechelse Goedkope Woning cvba
mevr. Yvette DIERCKX
Plein der Verenigde Naties 8, 2800 Mechelen
Tel. 015/28.09.30 - fax 015/20.82.90
E-mail: info@mgw.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening offertes:
vrijdag 25 februari 2011 te 10:00 u.
in de kantoren van de MGW, Plein der Verenigde Naties 8 te Mechelen.



Scanpro

IV. 10) Herinrichting museum en omgeving Memling in Sint-Jan

BRUGGE

Selectie van een studiebureau met minstens 1 architect voor het ontwerp + uitvoeren van een herinrichting museum en omgeving met permanent karakter van het Memling in Sint-Jan – Hospitaalmuseum.

Bestek en nadere inlichtingen te bekomen bij
Stad Brugge
Burg 12, 8000 Brugge
tel. 050/44.87.09 - fax 050/44.87.35
e-mail: sibylla.goegebuer@brugge.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening kandidaturen:
vrijdag 25 februari 2011 te 11:00 u.
Dijver 12, 8000 Brugge.
Personen die de opening van de inschrijvingen mogen bijwonen: kandidaten en vertegenwoordigers bestuur.



Scanpro

IV. 11) Ontwerpers voor sociale woonprojecten

BRUGGE

Aanleg lijst van gegadigden van ontwerpers:
architectuuropdrachten inzake sociale woonprojecten (nieuwbouw, renovatie of onderhoudswerken) te Brugge na opname op een lijst van gegadigden voor een periode van 12 maanden.

Borgtocht bij toewijzing: 5% op het totale ereloon, te berekenen op de raming der werken van de oorspronkelijke opdracht volgens de simulatietabel van de VMSW, indien meer dan 22.000 EUR.

Deelnemingsvoorwaarden
Stukken dienen bij de inschrijving worden gevoegd tot bewijs dat de inschrijver of een aangestelde:
  • beschikt over het diploma van architect of ingenieurarchitect;
  • ingeschreven is op een tabel van de Orde van Architecten (of gelijkwaardig);
  • bereid is zich voor het toevertrouwde project in al zijn aspecten te schikken naar de bepalingen en richtlijnen van de Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen en van de Brugse Maatschappij voor Huisvesting, alsook de bepalingen van het typecontract 2006 en de ereloonbarema's van de VMSW te aanvaarden als toekomstige bindende overeenkomst tussen partijen; voor de opdracht(en) het Nederlands als voertaal gebruiken; bereid zijn samen te werken met opdrachthoudende collega's, ingenieurs/architecten, enz.;
  • beschrijving van minstens 1 referentie in de sociale woningbouw of aanverwante projecten (hetzij in eigen ontwerp, hetzij als stagiair) + vermelding van de locatie;
  • een schriftelijke verklaring op eer dat er geen schulden zijn tegenover de administratie van BTW, Directe Belastingen en R.S.Z.
  • een bewijs van verzekering tegen beroepsfouten, met relevante minimumdekking voor het betrekkelijke project.

Deelnemingsaanvragen moeten worden gericht aan
Brugse Maatschappij voor Huisvesting cvba
Luc de Smedt (algemeen directeur)
Sint-Pietersnoordstraat 42, 8000 BRUGGE
tel. 050/45.90.84 - fax 050/32.09.52
e-mail: luc.desmedt@brugse-mij-huisvesting.be.
bij wie ook nadere inlichtingen kunnen bekomen worden.

Kandidaten die vorig jaar hun kandidatuur indienden, kunnen dit nu op een vereenvoudigde manier doen, door via gewone brief aan voormeld adres t.a.v. de directeur te bevestigen dat zij nog steeds aan alle selectievoorwaarden voldoen, en opnieuw wensen in aanmerking te komen voor opname op de lijst van gegadigden gedurende de komende 12 maanden.

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
vrijdag 25 februari 2011 te 14:00 u.



Scanpro

IV. 12) Uitbreiding politiecentrum

MECHELEN

Aanstelling ontwerper voor de uitbreiding van het politiecentrum.

Deelnemingsvoorwaarden
  • RSZ-attest.
  • bewijs van verzekering beroepsaansprakelijkheid.
  • referenties.

Gunningscriteria
  1. concept – 70 punten.
  2. referenties – 30 punten.
Dossier nr. 10.113
te bekomen tot en met 22 februari 2011 bij
Stad Mechelen
Paul ROMEYNS (Hoofdmedewerker - Stedelijke Infrastructuur)
Grote Markt 21, 2800 Mechelen
Tel. 015/29.75.34 – Fax 015/29.75.21
E-mail: paul.romeyns@mechelen.be
bij wie ook nadere inlichtingen te verkrijgen zijn.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening inschrijvingen:
maandag 28 februari 2011 te 10:00 u.
in vergaderzaal dienst monumentenzorg, eerste verdieping, Befferstraat 25 te 2800 Mechelen.



Scanpro

IV. 13) Ontwerper voor bouw passiefschool

MERELBEKE

Bouw van een passiefschool voor de gemeentelijke basisschool “GILKO Merelbeke”, vestigingsplaats Lemberge - Aanstellen van een ontwerper voor bouwwerken en omgevingsaanleg, stabiliteitsstudies en technische installaties. Plaats: Burgemeester Maenhoutstraat 1.

Borgtocht bij toewijzing: 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen: 120 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de btw.
  • Attest van in orde zijn met de betaling van de belastingen.
  • Bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
  • Het bewijs van inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten van één of meerdere perso(o)nen die deel zal (zullen) uitmaken van het ontwerpteam (origineel attest of een voor éénsluitend verklaard afschrift, maximum 1 jaar oud).
  • Lijst van gelijkaardige opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering voor de belangrijkste werken; deze getuigschriften bevatten het bedrag, het tijdstip, de plaats van de uitvoering van de werken en de gegevens van de contactpersoon. Minimaal 1 project van:
    • bouw kleuter-/basisscholen
    • passief(scholen)bouw
  • Nota omtrent de samenstelling van het ontwerpteam en de onderlinge verantwoordelijkheden. Het personeel, medewerkers of onderaannemers welke met de uitvoering van onderhavige opdracht zullen worden belast alsook degenen die hen zullen vervangen in geval van afwezigheid dienen de nodige studiekwalificaties, beroepservaring en specialisaties te hebben.
  • Het ontwerpteam moet minstens bestaan uit:
    • een architect of burgerlijk ingenieurarchitect;
    • een burgerlijk ingenieur bouwkunde of burgerlijk ingenieur architect voor de stabiliteitsstudie;
    • een burgerlijk of industrieel ingenieur gespecialiseerd in technische uitrustingen van gebouwen.

Dossier nr. 201113
gratis te verkrijgen tot en met 25 februari 2011
Gemeente Merelbeke
Mevrouw Fabienne LAGAERT
Hundelgemsesteenweg 353, 9820 MERELBEKE
tel. 09/210.32.62 – fax 09/210.32.59
e-mail: fabienne.lagaert@merelbeke.gov.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en niet-openbare opening inschrijvingen:
woensdag 2 maart 2011 te 14:00 u.
Hundelgemsesteenweg 353 te Merelbeke.



Scanpro

IV. 14) Ontwerp bouw proefbedrijf voor de veehouderij

GEEL

De opdracht omvat het opstellen van het ontwerp en het opvolgen van de werken voor de bouw van een leghennen- en vleeskuikensstal.

Borgsom: 5% van het gunningsbedrag (excl. btw), afgerond naar het hoger gelegen tiental in euro.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn offerte gestand moet doen: 90 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden
  • RSZ-attest .
  • Een bewijs van een tot 31.12.2011 geldige verzekering tegen bouwrisico's.
  • Kwalitatieve vereisten: voor uitvoering van deze opdracht zal de dienstverlener een studieteam vormen dat minstens bestaat uit de volgende leden:
    • 1 burgerlijk ingenieur bouwkunde of burgerlijk ingenieur-architect;
    • 1 raadgevend ingenieur bouwkunde (wegenbouw);
    • 1 architect;
    • 1 raadgevend ingenieur technieken;
    • 1 veiligheidscoördinator tijdelijke of mobiele bouwplaatsen;
    • 1 EPB-verslaggever.
  • De offerte moet worden ingediend door
    • een natuurlijke of rechtspersoon die minstens de kwalificatie van burgerlijk ingenieur bouwkunde of burgerlijk ingenieurarchitect bezit,
    of
    • door meerdere natuurlijke of rechtspersonen (waarvan er minstens één voornoemde kwalificatie bezit) die zich er uitdrukkelijk toe verbinden zich voor de uitvoering van de opdracht (tijdelijk) te verenigen in een rechtspersoon, met opgave van de natuurlijke of rechtspersonen die als onderaannemer over de ontbrekende kwalificaties beschikken en welke delen van de opdracht aan hen zullen worden toevertrouwd. Alle nodige informatie over vakkennis en ervaring van deze onderaannemers moet bij de offerte worden gevoegd met het oog op toepassing van de selectiecriteria.
  • De inschrijver moet aantonen dat hij voldoende gekwalificeerd personeel kan inzetten voor uitvoering van elk aspect van de opdracht. De offerte moet een lijst met namen bevatten van alle personen die deel zullen uitmaken van het projectteam met aanduiding van:
    • statuut en functie in het bedrijf;
    • rol in het projectteam;
    • opleiding en ervaring.
    Ter staving dienen de benodigde afschriften van diploma's, getuigschriften en certificaten bij de offerte te worden gevoegd.
  • Alle leden van het ontwerpteam dienen gevestigd te zijn op het grondgebied van een lidstaat van de Europese Unie en dienen verzekerd te zijn tegen beroepsrisico's.
  • De architecten van het ontwerpteam zijn reeds drie jaar ingeschreven in de Orde van Architecten van België of moeten aantonen dat ze in de lidstaat van de Europese Unie waar ze gevestigd zijn, reeds drie jaar het beroep van architect mogen uitoefenen.
  • De ingenieurs van het ontwerpteam zijn reeds drie jaar ingeschreven in het beroepsregister als raadgevend ingenieur of moeten bewijzen dat zij in de lidstaat van de Europese Unie waar ze gevestigd zijn, reeds drie jaar werkzaam zijn als raadgevend ingenieur.


  • Opgelet: bovenstaande bepalingen gelden niet voor de onderdelen die betrekking hebben op veiligheidscoördinatie en EPB verslaggeving. Hiervoor kan de dienstverlener bij uitvoering van de opdracht een beroep doen op onderaannemers met de vereiste kennis en ervaring, mits goedkeuring vooraf door de leidend ambtenaar. De opgave van de natuurlijke of rechtspersonen die hiervoor desgevallend als onderaannemer zullen ingeschakeld worden dient dus bij de offerte nog niet te worden meegedeeld.
  • Referenties
    De inschrijver moet minimum twee relevante referenties inzake stallenbouw kunnen voorleggen betreffende opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar in binnen- of buitenland, met inbegrip van de processen-verbaal van de opleveringen (indien reeds voorhanden). Daartoe verstrekt de dienstverlener de volgende gegevens:
    1. beschrijving van het referentieproject;
    2. datum van oplevering;
    3. naam en adres van de aanbestedende overheid of opdrachtgever;
    4. beschrijving van de aanpak van het referentieproject (methodologie) met vermelding van de wijze van controle van de uitvoering van het referentieproject en van de gedeelten, die desgevallend in onderaanneming werden gegeven;
    5. de mate van betrokkenheid bij het referentieproject als eindverantwoordelijke, als medewerker, dan wel als stagiair.
    Indien geen relevante referenties beschikbaar zijn, schrijft de dienstverlener een grondige motivering, waarom hij meent in aanmerking te komen voor de opdracht.
  • Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
Gunningscriteria
  1. visie.
  2. billijkheid van de erelonen.
  3. methodiek.
Dossier BOEX/10-004
17,00 EUR (incl. btw) bij verzending. Te betalen na ontvangst factuur en aan te vragen bij
Provincie Antwerpen
Dienst Infrastructuur
Koningin Elisabethlei 22, 2018 Antwerpen
Tel. 03/240.67.15 - Fax 03/240.67.79
din@admin.provant.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en opening inschrijvingen:
woensdag 2 maart 2011 te 14:00 u.
bij de dienst Infrastructuur, kantoorgebouw Lange Lozanastraat 223, 2018 Antwerpen (hoek Harmoniestraat), in zaal kleine Nete, derde verdieping.



Scanpro

IV. 15) Studieopdracht ruraal erfgoed oevergebied Linkerschelde

ANTWERPEN

Historisch onderzoek met als doel inzichten te bieden in de ontstaans-, ontginnings- en gebruiksgeschiedenis van het gebied in haar geheel en de ruimtelijke ontwikkeling/evolutie van het gebied de voorbije eeuwen.
De studie geeft met name ook een historische schets van het ontstaan en de evolutie van de opeenvolgende inpolderingen van het Linkerscheldeoevergebied.

De studie omvat de opmaak van een historische synthese, inclusief relevante iconografie en kaartmateriaal over het gebied voor alle relevante periodes waaruit onroerende erfgoedwaarden (archeologische, landschappelijke en bouwkundige) in het gebied aanwezig zijn.
Deze synthese dient als onderlaag om de beschreven erfgoedwaarden te kunnen plaatsen in hun context.

Uitvoeringstermijn: 12 maanden.
Borgsom: 5 % van de oorspronkelijke aannemingssom excl. BTW.

Deelnemingsvoorwaarden
  • De inschrijver toont aan dat hij zich niet in één van de gevallen van uitsluiting volgens art. 69 bevindt, door het voorleggen van:
    • een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bepaald in art. 69, § 1 en 2;
    • een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
    Deze attesten zijn niet ouder dan 3 maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
  • Rechtspersonen moeten de namen en beroepskwalificaties opgeven van het personeel dat met de uitvoering van de dienstverleningsopdracht wordt belast.
  • Een passende bankverklaring of het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico’s. Indien de inschrijver om gegronde redenen niet in staat is de gevraagde referentie voor te leggen kan hij zijn financiële en economische draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt acht. Een inschrijver kan zich in voorkomend geval beroepen op de draagkracht van andere entiteiten,ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij de aanbestedende overheid aantonen dat hij gedurende de ganse duur van de opdracht zal kunnen beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de dienstverlener dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van inschrijvers zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of die van andere entiteiten.
  • Een lijst van de personeelsleden van de dienstverlener en eventuele onderaannemers met hun respectievelijke studie- en beroepskwalificaties;
  • Een lijst met gedetailleerde beschrijving van de organisatie van het bedrijf.
  • Een lijst van de voornaamste diensten uitgevoerd tijdens de laatste 7 jaar, waaruit de opgebouwde en gehonoreerde expertise in de bedoelde materie moet blijken. In de lijst dient achtereenvolgens vermeld te worden: het jaartal van de uitvoering, de titel, het bedrag, de aanbestedende publiek- of privaatrechtelijke instanties, de contactpersoon (met naam, kantooradres, telefoon- en faxnummer) en een bondige beschrijving van de inhoud van de opdracht. Deze diensten worden gestaafd aan de hand van hetzij certificaten opgesteld door de bevoegde autoriteiten, hetzij, bij ontstentenis daarvan of in geval van studies voor particulieren, door een verklaring van de dienstverlener zelf.

Dossier 6EF/2010/17: Studieopdracht Ruraal erfgoed-F02_0
(bestek, offerteformulier, samenvattende meetstaat, overzichtskaart kerngebied)
gratis te bekomen
Nadere inlichtingen
Departement Mobiliteit en Openbare Werken, Maritieme Toegang
ing. Eveline Schippers
Steenlandlaan 2, 9130 KALLO
tel. 03/730.25.42 – fax 03/575.03.50
e: eveline.schippers@mow.vlaanderen.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening inschrijvingen:
vrijdag 4 maart 2011 te 11:00 u.
Afdeling Maritieme Toegang (Loodsgebouw), Tavernierkaai 3 te 2000 Antwerpen.



Scanpro

IV. 16) Studieopdracht nieuwbouw General Aviation Terminal.

DEURNE

Algemene offertevraag voor het uitvoeren van een dienstenopdracht architectuur, bouwkunde en technieken voor een nieuwbouw van een General Aviation Terminal aan de Luchthavenlei.

Extra aandacht wordt besteed aan duurzaam bouwen.
De opdrachtgever geeft aan de ontwerper de opdracht om:
  • de bestaande behoeftes (zie bijlage) in overleg verder uit te werken.
  • het opmeten en intekenen van de bestaande toestand.
  • de volledige studie uit te voeren.
  • de volledige verslaggeving en verdeling ervan te doen.
  • de bouwvergunning aan te vragen.
  • de aanbestedingsdocumenten op te maken.
  • in overleg met de leidend ambtenaar, de leiding en controle op de werken uit te oefenen.
  • de coördinatie en integratie van alle andere studies.
  • de opmaak en integratie van alle andere studies, te weten:
    • studie stabiliteit
    • studie speciale technieken: elektrische uitrusting, brand- en inbraakdetectie, HVAC, riolering, …

Gunningscriteria
  1. Methodologie en visie - Weging: 25.
  2. Duurzaamheid - Weging: 20.
  3. Prijsofferte – Weging: 50.
  4. Samenstelling ontwerpteam – Weging: 5.
Dossier nr. 20110/AFM/OO/009-F02_0
(plannen, bestek, toelichting elektronisch indienen)
gratis te bekomen
Om technisch en organisatorische redenen verkiest de aanbestedende overheid dat de offertes elektronisch worden ingediend. Om het indienen door middel van elektronische middelen toe te lichten werd een zip-file “Elektronisch Indienen” toegevoegd.

Nadere inlichtingen
Agentschap voor Facilitair Management
Team Aanbestedingen
Boudewijnlaan 30 B 60, 1000 BRUSSEL
e: aanbestedingen.afm@bz.vlaanderen.be

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening offertes:
vrijdag 4 maart 2011 te 10:00 u.
in het Boudewijngebouw - Boudewijnlaan 30 bus 60 te 1000 Brussel - lokaal 5E01.



Scanpro

IV. 17) Ontwerp ontmoetingscentrum

BISSEGEM

Deze opdracht omvat de volledige studieopdracht van architectuur, stabiliteit en technieken met het oog op de uitbreiding van het ontmoetingscentrum "de Neerbeek" te Kortrijk-Bissegem, Vlaswaagplein 3.

De uitbreiding van het ontmoetingscentrum kadert in de plannen van de stad Kortrijk om op lange termijn een meerwaarde te creëren in de verschillende deelgebieden. De beoogde doelstellingen van dit project zijn het efficiënter inzetten van de beschikbare middelen en een betere dienstverlening naar de burger toe. Voor de volledige site “Centrum Bissegem” werd reeds een masterplan opgemaakt. Huidige opdracht omvat de uitwerking van een eerste fase van dit masterplan. Er werd reeds een eerste analyse gemaakt betreft het programma en de interne verhoudingen van de diverse activiteiten ten opzichte van elkaar. De projectdefinitie en het programma van eisen zijn opgemaakt i.s.m. de betrokken diensten en verenigingen. Alle documenten betreffende deze voorafgaande studies vindt u in bijlage bij het bestek.

Borgtocht bij toewijzing: 5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental.
Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn offerte gestand moet doen: 120 dagen.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijk akkoord aanhangig is tegen hem.
  • Uittreksel uit het strafregiser of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
  • RSZ- attest 3e kwartaal 2010 (enkel vereist bij tewerkstelling van personeel onderworpen aan de sociale zekerheidsbijdrage.)
  • Fiscaal attest (attest 276C2).
  • BTW-attest.
  • Bewijs van verzekering voor burgerlijke aansprakelijkheid voor de functie van architect, waarvan de dekking rekening houdt met de omvang en risico’s van de betrokken bouwplaats.
  • Bewijs van met vrucht gevolgde vorming van architect, burgerlijk ingenieurarchitect of gelijkwaardig.
  • Bewijs van de inschrijving op de tabel van de Orde van Architecten.
  • Opgave van de samenstelling van het ontwerpteam met de gebruikte en toegepaste methodiek voor projectcoördinatie. De samenstelling wordt aangetoond d.m.v. een gestaafde verklaring waarin het engagement van elk lid van het team afzonderlijk ten opzichte van de totaliteit van de opdracht gegarandeerd wordt.
  • Bewijs van nuttige beroepservaring aan de hand van een cv. Hierbij wordt duidelijk gemaakt wat de competenties en de complementariteit van het ontwerpteam en ervaring met betrekking tot de uitvoering van relevante referenties en de ervaring en betrouwbaarheid van het ontwerpteam als samenwerkend geheel. Er kan hiervoor gebruik gemaakt worden van alle informatie over de leden van het ontwerpteam, van tekst-en beeldinformatie over - qua schaal, complexiteit en/of budget - relevante referenties, werkmethodiek, samenwerkingsprocessen, conceptfilosofie,... en van alle middelen die bijdragen tot een beter beeld over de invulling van dit criterium. (te beperken tot 20 bladzijden !)

De onderaanneming is toegelaten indien de inschrijver in zijn offerte:
  • vermeldt welk gedeelte in onderaanneming wordt gegeven
  • zijn onderaannemers in zijn offerte vermeldt en zich ertoe verbindt om op geen enkele andere onderaannemer een beroep te doen. Een vervanging door onderaannemers met dezelfde kwalificaties is slechts toegelaten na een rechtvaardiging die aanvaard wordt door de aanbestedende overheid.

Gunningscriteria
  1. Kwaliteit van concept en visievorming op vlak van stedenbouw, architectuur en interieurinrichting- Weging: 60.
  2. Raming bouwkost en facilitaire kosten - Weging: 25.
  3. Ereloon – Weging: 10.
  4. Planning en timing van de opdracht – Weging: 5.
Dossier nr. 2011/088 kunnen tot en met 25 februari 2011, 12:00 u., gratis aangeschaft worden
  • hetzij door afhaling bij de directie facility, stadhuis - 2de verdieping (ingang kant Papenstraat), Grote Markt 54 te Kortrijk.
  • hetzij via post met vermelding "dossier 2011/088 OC Bissegem: studieopdracht.", na voorafgaande fax (056/27.85.09) of e-mail naar Beatrice.wietendaele@kortrijk.be
  • hetzij via de webpagina : http://www.kortrijk.be/node/3599

Nadere inlichtingen
Stad Kortrijk
Architect Saskia BONTE
Grote Markt 54, 8500 Kortrijk
Tel. 056/27.85.62 – Fax 056/27.85.09
E-mail: saskia.bonte@kortrijk.be

Indienen offertes
  • De bundel met alle documenten betreffende de kwalitatieve selectie wordt ingediend in 1 exemplaar op formaat A4 gebundeld.
  • De eigenlijke offerte met de visie wordt gepresenteerd op een bundel formaat A3 in twee exemplaren in te dienen. De offerte voorziet minstens het antwoord van de inschrijver op de gehanteerde gunningscriteria.
  • Alle documenten dienen tevens digitaal afgegeven worden op CD-ROM.
  • Deze elementen vormen de minimale vormvereiste voor het indienen van de offerte. Daarnaast staat het de kandidaten vrij aanvullende presentatiemateriaal te gebruiken.
  • De opdrachtgever krijgt het volledige publicatierecht op de ingediende ontwerpvoorstellen van de offerteaanvraag mits indien mogelijk de naam van de auteur bij publicatie vermeld wordt.

Uiterst tijdstip voor ontvangst en openbare opening inschrijvingen:
vrijdag 4 maart 2011 te 11:00 u.
bij de Directie Facility 2e verdieping (ingang kant Papenstraat), Grote Markt 54 te 8500 Kortrijk.



Scanpro

IV. 18) Volledige opdracht voor renovatie Pacheco-Instituut

BRUSSEL

Onderhandelingsprocedure voor de toewijzing van een volledige opdracht van diensten voor een geïntegreerd bureau (architectuur, stabiliteit, speciale technieken, veiligheids- en gezondheidscoördinatie, EPB-adviseur), voor de renovatie van het Pacheco Instituut.

Het gaat over een procedure in twee fasen:
  • tijdens de eerste fase, zal de opdrachtgever op basis van de kwalitatieve selectiecriteria van deze aankondiging de kandidaten die een kandidatuur hebben ingediend selecteren. De kandidaten die voldoen aan de hieronder vermelde minimum selectiecriteria zullen weerhouden worden. Als het aantal weerhouden kandidaten boven het voorzien aantal is, zal de opdrachtgever enkel de meest geschikte kandidaten selecteren, beperkt tot 6, op basis van een grondige analyse van hun goedgekeurde referenties (1 verplichte en 3 facultatieve(= analyse van hun bekwaamheden op het vlak van architecturaal ontwerp en duurzame ontwikkeling die de capaciteit aantoont deze opdracht tot een goed einde te brengen).
  • tijdens de tweede fase, zal de opdrachtgever de geselecteerde kandidaten uitnodigen om een offerte in te dienen op basis van een bestek met de gunningscriteria dat naar de geselecteerde kandidaten opgestuurd zal worden.

De gunningscriteria zullen in dit bestek aangeduid worden.

Het gebouw van het Pacheco Instituut, Groodgodhuizenstraat te 1000 Brussel, is in 1827 in een neoklassieke stijl opgebouwd rond twee binnentuinen. De site bezit een hoge patrimoniale waarde en is in een belangrijke historische wijk gelegen. In 1975 zijn de gevels en daken op het register van het beschermd erfgoed ingeschreven. Deze renovatie heeft als hoofddoel om de bestaande activiteit van rusthuis te veranderen in minimum 80 woningen van verschillende types (woningen van gemiddelde en hoge standing, voor oudere mensen, voor personen met een beperkte mobiliteit, voor families).

Deze verbouwing moet ook een doelbewuste en krachtige houding tonen wat betreft duurzame ontwikkeling

De te renoveren oppervlakte bedraagt meer dan 17.000 m² en bestaat uit een hoofdgebouw met 3 bijgebouwen. De raming van de renovatie en uitrustingen is op 17.000.000 euro, excl. BTW. geschat.

Het respect voor de patrimoniale waarde en de herbestemming van de site worden vooropgesteld binnen dit programma. De ontwerper zal ook moeten nadenken over het gemengde karakter van de woningen in samenhang met de renovatie van de site, en zo beter beantwoorden aan de verandering van bestemming van het gebouw. Het wonen is de voornaamste functie van de toekomstige plaats, maar nevenfuncties mogen voorzien worden en zullen het definitieve programma aanvullen. Deze functies zullen zich ook aan de architecturale configuratie van de site moeten aanpassen. Het doel van het ontwerp bestaat er in de hoge patrimoniale waarde van het gebouw te respecteren terwijl er toch indien mogelijk een originele en actuele architectuur gecreëerd word alsook een comfortabel en aangenaam residentieel aspect.

Borgtocht: 5 % van het bedrag van de opdracht exclusief BTW.

Deelnemingsvoorwaarden
  • In het stadium van oproep tot kandidaturen, een verklaring op eer door de kandidaat (of iedere vennoot) getekend en als volgt opgesteld: “X verklaart op de eer dat hij zich niet in een uitsluitingsgeval volgens artikel 69 § 2, 1°, 2°, 4° en 5° van het KB van 8/1/1996 bevindt en dat hij zich ertoe verbindt de nodige documenten en bewiijsstukken op aanvraag van de opdrachtgever voor te leggen”.
  • Alleen de geselecteerde kandidaten zullen verplicht zijn bij hun offerte een bewijs van hun inschrijving op de lijst van de Orde van Architecten voegen.
  • Verklaring op eer, geldig ondertekend door de kandidaat (of iedere vennoot) als volgt opgesteld “X verklaart op de eer dat hij door een verzekering beroepsrisico's gedekt is”.
  • Samenstelling van het team van de kandidaat. Een kandidaatteam bestaat minstens uit een venoot of onderaannemer voor elk van volgende disciplines:
    • architectuur,
    • stabiliteit,
    • speciale technieken,,
    • veiligheids- en gezondheidscoördinatie
    • EPB-adviseur
    De architect/projectmanager is in geen geval een onderaannemer.
  • Voor elke discipline zal er een individuele fiche bezorgd worden, met volgende elementen: (max. 1 A4 bladzijde):
    • de naam (natuurlijke of rechtspersonen);
    • professioneel adres
    • de verantwoordelijke(n) + zijn/hun CV
    • de copie van hun diploma
    • in welke hoedanigheid zij deelnemen aan deze kandidatuur (vennoot of onderaannemer).
    Deze fiche zal door de betrokken verantwoordelijke getekend worden.
  • Specifiek minimum niveau:
    • minimum een persoon (natuurlijke of rechtspersonen) per discipline
    • de verantwoordelijke voor elke discipline moet ten minstens 5 jaar beroepservaring in de discipline hebben behalve voor de EPB adviseur.
  • Referenties: een verplichte referentie van een architecturale opdracht, die aan de volgende minimumeisen beantwoordt:
    • zware renovatie van gebouwen met woning als voornaamste functie;
    • bedrag van de werken gelijk of hoger dan 2.000.000,00 EUR (zonder B.T.W.)
    • gerenoveerde oppervlakte gelijk aan of meer dan 2500 m2
    • geklasseerde gebouw of voor 1960 gebouwd
    • voorlopig opgeleverd tijdens de drie laatste jaren ( vanaf 28/01/2008)
  • Maximum drie vrije, facultatieve referenties van architecturale opdracht, die aan deze minimum voorwaarden beantwoorden:
    • Ten minste in voorontwerpfase (geen schets, wedstrijd of uitvoerbaarheidstudies) uitgevoerd sinds 28/01/2008.
    • Deze referenties moeten verplicht van de architect(en) van het voorgestelde team komen.
  • Om geldig te zijn moet elk referentie, op maximum twee bladzijden A4 recto verso per referentie, deze punten (van A tot I) vermelden:
    • de naam en het adres van het project.
    • overheid of privé bestemmeling.
    • een bewijs/verklaring van de dienstenopdracht (indien het overheden betreft, wordt het bewijs bezorgd via attesten uitgegeven of meeondertekend door de bevoegde overheid; indien het privépersonen betreft worden de prestaties voor echt verklaard door hen of bij gebrek worden ze verklaard te zijn uitgevoerd door de dienstverlener.
    • alle andere studiebureaus met het project belast, vennoot of onderaannemer (stabiliteit, speciale technieken, patrimonium, stedenbouwkundige, veiligheids- en gezondheidscoördinatie,…)
    • de functie van het projet. In geval van woningen, het aantal aanduiden ; in het geval van gemengde functies, de ratio van oppervlakten aanduiden.
    • de datum en het verst gevorderde stadium van het project op de datum van de indiening van de kandidatuur ( deze informatie is niet nodig voor de vrije referenties).
    • de oorspronkelijke bouwdatum + in voorkomende gevallen of het gebouw volledig of gedeeltelijk geklasseerd is (in dit geval de geklasseerde onderdelen verduidelijken).
    • de bruto oppervlakte van het project of van het gebouw.
    • het bedrag (globaal bedrag van de werken zonder BTW).
    • ten minste twee voldoende expliciete beelden van het project (foto's, plannen,.) .
    • een korte beschrijving van het project met uitleg van de voortgang en de bijzonderheden van het project.
    • of het een laagenergie of passiefgebouw betreft of een gebouw dat gebruik maakt van vernieuwende energiebesparende technieken, samen met een korte uitleg (minimum 5 lijnen).
    • of de werken een nationale of internationale prijs of onderscheiding kregen (verduidelijken).

Aanvullende informatie
OCMW Dienst der Werken
Christian DE SCHEPPER
J.Stevensstraat 7, 7de verdieping, 1000 BRUSSEL
tel. 02/563.65.95 – fax 02/563.65.09

Inlichtingen van technische aard
Arch. Pascale PIETERS
Hoofdarchitect Werken
Fax 02/563.65.09 - e: ppieters@cpasbru.irisnet.be

Indienen deelnemingsaanvragen:
O.C.M.W. Brussel
t.a.v. de heer Voorzitter
Hoogstraat 298 A, 1000 BRUSSEL

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
maandag 7 maart 2011, 14:30 u.



Scanpro

IV. 19) Vernieuwbouw tot Mode,- en Designcentrum + 4 wooneenheden

BRUSSEL

Opdracht voor een pluridisciplinaire studie van vernieuwbouw van leegstaande (industriële) gebouwen tot Mode- en Designcentrum enerzijds en ongeveer 4 wooneenheden anderzijds.
Plaats: Nieuwe Graanmarkt 10, Papenvest 48/52 te 1000 Brussel

Deelnemingsvoorwaarden
  • Verklaring op erewoord die bevestigd dat de kandidaat niet valt onder de uitsluitingen vermeld in het artikel 69 §1 tot §4 van het K.B. van 8 januari 1996.
  • Inschrijvingscertificaat bij de Orde van Architecten.
  • RSZ-attest.
  • Professioneel verzekeringsattest in tienjaarlijkse aansprakelijkheid gedagtekend minder dan drie maanden geleden; deze verzekering moet conform zijn aan de wettelijke voorschriften van toepassing in België voor wat betreft de modaliteiten en de omvang van de waarborg.
  • Document(en) door de opdrachtgever(s) afgeleverd als bewijs dat de persoon (personen) die belast is (zijn) met onderhavige opdracht zich al heeft (hebben) ingezet, voor een gelijkaardige opdracht en dat de ze tot een goed einde gebracht werden, tot voldoening van de opdrachtgever.
  • De architect is gehouden beroep te doen op een pluridisciplinaire ploeg met de studie, de opvolging en de controle van de verwezenlijking en dat samengesteld is uit tenminste een ingenieur stabiliteit, een ingenieur bijzondere technieken, en een EPB-adviseur. De lijst van deze medewerkers met hun studie- en beroepstitel is te leveren. Gelet op het feit dat de toekomstige bestemming van het gebouw zich richt op het domein van esthetica, design en mode, is het noodzakelijk dat het nieuwe en gerenoveerd gebouw een voorbeeld is van een conceptueel onderzoek. Daarom dient bovendien een designer deel uit te maken van het team waarvan zijn/haar referenties aan het dossier zullen worden toegevoegd.
  • Een nota (maximum 2 pagina's A4) waarin de samenstelling van het team en de reden van deelneming aan het project wordt gemotiveerd. Het team kan hiervoor gebruik maken van beelden / plannen van voorbeeldprojecten of referentieprojecten (niet ouder dan 3 jaar) - publicaties in vaktijdschriften, tentoonstellingen, laureaat in het kader van een wedstrijd. De nota verklaart echter geenszins de benadering van het project dat het onderwerp is van de opdracht.

Gunningscriteria
  1. Architecturaal criterium: de stedenbouwkundige integratie, de flexibiliteit van het concept, de esthetische kwaliteit , de kwaliteit qua gebruik en functionaliteit van het gebouw, de benadering van het erfgoed, de benadering van het design (interieurinrichting) en zijn integratie in het totaalconcept van het project- Weging: 60.
  2. Keuze van de technische kenmerken (bouwkundige principe, isolatie, verwarmingssysteem, technische kokers, .); (gewicht: 1/3 van de 20 pnt.) - Integratie in het programma van oplossingen betreffende de duurzame ontwikkeling en de bouwecologie, inclusief de energieprestatie van de gebouwen en het ecologisch waterbeheer, (gewicht: 1/3 van de 20 pnt.) - De relevantie van de schatting van de werken en termijnen, (gewicht: 1/3 van de 20 pnt.)- Weging: 20.
  3. Ereloon – Weging: 20.
Dossier nr. RF/10/PN/638 te bekomen tot en met 14 februari 2011, 16:00 u.
door voorafgaande betaling in speciën van 30-EUR bij de Kassa van de Grondregie van de Stad Brussel gelegen Emile Jacqmainlaan, 1, 1e verdieping te 1000 Brussel van 9:00 tot 12:00 en op afspraak van 14:00 tot 16:00 - tel. 02/279.32.06.

Adres waar de documenten bekomen worden na betaling:
Grondregie van de Stad Brussel - Emile Jacqmainlaan, 1 te 1000 Brussel -2de verdieping lokaal 2.07
van 9:00 tot 12:00 en van 14:00 tot 16:00 u.

Nadere inlichtingen
Stad Brussel Grondregie
Arch. Björn DE FEYTER
Emiel Jacqmainlaan 1, 1000 Brussel
Tel. 02/279.32.26 – Fax 02/279.3239
E-mail: bjorn.defeyter@brucity.be
Schriftelijke vragen (per post of per mail) voor te leggen voor 18/02/2011. Ze zullen schriftelijk worden beantwoord.

Uiterst tijdstip voor ontvangst deelnemingsaanvragen:
maandag 7 maart 2011, 16:00 u.



Scanpro

IV. 20) Inrichting textielgebouw tot schoolgebouw

GENT

Open offerteaanvraag voor de aanstelling van een ontwerpteam bestaande minimaal uit een architectenbureau, een bureau voor stabiliteitsstudie, een bureau voor de studie der technieken, een bureau voor EPB-verslaggeving en een bureau voor veiligheidscoördinatie.

Het schoolproject en behelst de herinrichting van een beschermd en reeds casco gerenoveerd textielgebouw tot schoolgebouw en is gelegen Kolveniersgang te Gent. Het betreft hier een centrum voor basiseducatie waar volwassenen een cursus kunnen volgen. Hiervoor is een netto bouwbudget geraamd van 3,4 miljoen euro (exclusief BTW, erelonen en andere kosten).

De uit te voeren dienst betreft het opmaken van een ontwerp, het opmaken van het uitvoeringsdossier, de aanbesteding en de controle op de uitvoering voor de inrichting.

Uitvoeringstermijn: 01/04 /2011 – 01/09/2012.

Deelnemingsvoorwaarden
  • Het Centrum voor Basiseducatie zal de opdracht voor het ontwerp van en het toezicht op de werken toevertrouwen aan een ontwerpbureau waarvan de leidinggevende architect in het bezit is van het diploma architect of ingenieurarchitect of waarvan de leiding wordt opgenomen door een personenassociatie die gerechtigd is de functie van (ingenieur)architect uit te oefenen.
  • Kandidaten dienen ingeschreven te zijn bij de Orde van Architecten of kunnen via associatie of andere aan dit criterium voldoen.
  • Ervaring met projecten in het kader van de Wet op de Overheidsopdrachten, scholen(ver)bouw, zijn te staven met referenties. Ervaring met scholen(ver)bouw is een pluspunt.
Om de technische bekwaamheid, vakkundigheid, betrouwbaarheid en ervaring van het ontwerpbureau te kunnen beoordelen voegt de inschrijver volgende documenten bij zijn inschrijving (op straffe van ongeldigheid van de inschrijving):
  • Referenties van min. 5 dienstenopdrachten in het kader van overheidsopdrachten opgeleverd sinds 2007 aan te tonen met attesten van goede uitvoering:
    • waarvan min. 3 referenties een netto-bouwkost hebben van minstens 3,4 miljoen euro die inhoudelijk relevant zijn voor de hierbij uitgeschreven opdracht en waarbij de inbreng op dezelfde deskundigheid gebaseerd is.
    • waarvan min. 3 referenties betrekking hebben op scholenbouw.
    De referenties moeten een heldere en overzichtelijke voorstelling bieden van de projecten en de relevantie aantonen met de voorliggende architectuuropdracht. Zij omvatten minstens onderstaande gegevens:
    • naam en adres opdrachtgever;
    • juiste betrokkenheid als partij binnen het project;
    • beschrijving van het referentieproject met korte teksten en een relevante selectie van illustraties (foto’s, tekeningen, …);
    • aanpakbeschrijving van het referentieproject;
    • relevantie van het project voor onderhavig project;
    • aanvankelijk ramingsbedrag evenals de uiteindelijke bouwkost excl. BTW en erelonen bouwpartners;
    • eventuele succesfactoren van het project.
  • Lijst van de medewerkers van het architectenbureau, telkens met de vermelding van hun studies en ervaring.
  • Samenstelling van het ontwerpteam en de onderlinge verantwoordelijkheden (team moet minstens bestaan uit een architect, een ingenieur stabiliteit, een ingenieur technieken, een epb-verslaggever en een veiligheidscoordiantor).
  • Visie op de opdracht: Het schetsontwerp omvat noodzakelijk:
    • Een beschrijvende nota waarin wordt aangetoond hoe het project voldoet aan de vereisten van de opdracht.
    • Een plan per bouwlaag met hun indeling van de verschillende verdiepingen op hun gebruikelijke schaal (1/200, 1/100, …).
    • Een beschrijvende nota van materiaalkeuzes en haar relatie met /inpassing t.o.v. het beschermde interieur en exterieur.
    • Beschrijvende studie technieken (o.a. verwarming, ventilatie, warm water, …). Een beschrijving van de aanpak en de te nemen maatregelen omtrent duurzaamheid, energiebewust bouwen, de toe te passen technieken en energievoorzieningen.

In de beoordeling zullen alle bovenvermelde data worden meegenomen en worden de referenties beoordeeld op onderstaande criteria:
  1. Plankwaliteit (functionele indeling van de leslokalen, lichtinval en bezonning, akoestiek, verluchting, …);
  2. Inpassing in de stedenbouwkundige context en omgeving, in het bijzonder in de context dat het gebouw beschermd is.
  3. Architecturale kwaliteit (vormgeving, materiaalkeuze).
  4. Kostprijsbeheersing.
  5. Aspecten van duurzaamheid, ecologie en energie.
Dossier “Manchestergebouw”
gratis te bekomen
  • door te downloaden van de website http://www.publicationsonline.be
  • of door e-mail te zenden naar: archindex@adorka.be met vermelding “62-20” in het onderwerp van uw mail. Het dossier wordt per kerende teruggemaild.

Uiterst tijdstip voor ontvangst van offertes
woensdag 9 maart 2011 te 10:00 u.

Imperplex
Plenso

Voor alle vragen kan je bij ons terecht op het telefoonnummer 051/25 21 00 Adorka bvba
Copyright © 2011 Arch-Index. Alle rechten voorbehouden.

U ontvangt deze nieuwsbrief omdat u geregistreerd staat in onze architectendatabase en
abonnee bent van Arch-Index.
Indien u deze nieuwsbrief niet langer wenst te ontvangen, klik dan hier